Vzdělávání v III. trojročí Montessori škol - Realizace projektu "Děti Země" v českých Montessori školách v současnosti.
Education in the Third Three-Year Cycle of Montessori Schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195909Identifikátory
SIS: 266414
Kolekce
- Kvalifikační práce [1555]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ortová, Marie
Fakulta / součást
Evangelická teologická fakulta
Obor
Pastorační a sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Evangelická teologická fakulta
Datum obhajoby
23. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
montessori pedagogika, vzdělávání dospívajících, Erdkinder, Děti Země, vzdělávací metody Marie Montessori, vzdělávání v českých montessori školáchKlíčová slova (anglicky)
Montessori Pedagogy, Adolescent Education, Erdkinder, Children of the Earth, Maria Montessori's Educational Methods, Education in Czech Montessori SchoolsThe thesis Education in the Third Three-Year Cycle of Montessori Schools explores the concept of education in 7th-9th grades according to Maria Montessori's pedagogical system "Children of the Earth" and how this project is implemented in contemporary Czech Montessori schools. Introduction to the theoretical part consists of a biography of Maria Montessori, an important educator and scientist, but also a fighter for children's and women's rights. To gain a deeper understanding of how Montessori pedagogy works, the Montessori's concept is described in detail. Also the requirements for the teacher in the 3rd three-year cycle are described - the role and personality of the teacher is highly emphasized in Montessori methods. At present, there are only a few courses for the 3rd three-years cycle teachers. Organizations where these courses can be taken are listed. A brief history of the Montessori approach is included. Part of the thesis is dedicated to the concept of Montessori education in the Czech Republic, how many Montessori schools currently exist in the country, if there are any criteria and conditions for the implementation of a Montessori programme, role of the Ministry of Education and Science in this programme and how the quality of the programme is evaluated. This part also describes the...
Bakalářská práce Vzdělávání v III. trojročí montessori škol se zabývá konceptem vzdělávání dětí 7.- 9. třídy podle pedagogického systému Marie Montessori "Děti Země" a tím, jak je tento projekt realizován v současných českých montessori školách. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Úvod teoretické části tvoří životopis Marie Montessori, významné pedagožky a vědkyně, ale také bojovnice za práva dětí a žen. Pro hlubší pochopení, jak montessori pedagogika funguje, popisuje teoretická část podrobně koncepci, kterou Maria Montessori vytvořila. Dále jsou popsány nároky na učitele v III. trojročí - na jeho roli a osobnost je v montessori metodách kladen velký důraz a vzdělávání těchto pedagogů je celoživotní proces. Absolvují mnoho kurzů, spolupracují, předávají si zkušenosti. Aktuálně je v Česku možno absolvovat mnoho kurzů pro učitele mateřských škol a I. a II. trojročí, ale jen málo kurzů pro učitele III. trojročí. Jsou uvedeny organizace, kde je možno tyto kurzy absolvovat. Součástí práce je stručná historie montessori přístupu ve světě a v České republice. Část práce se věnuje koncepci montessori vzdělávání v České republice, kolik škol s montessori programem v současné době v České republice je, zda existují kritéria a podmínky pro realizaci montessori programu, jak se k programu...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Formy hodnocení žáků na prvním stupni Montessori školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSaňáková, Petra (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 11. 9. 2018 -
Porovnání základní motoriky u předškolních dětí z Montessori a běžné mateřské školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTýlová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 9. 9. 2019 -
Způsoby rozvoje klíčových kompetencí v rámci metod Montessori pedagogiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOValentová, Lenka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 16. 6. 2020The work is dedicated to the ways of developement of the key competencies of learners within methodes of Montessori pedagogy. The first part is concentrated on the evaluation of the current level of knowledge including the ...