Vliv influencerů na děti mladšího školního věku
The Impact of Influencers on Primary School Children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196423Identifikátory
SIS: 276285
Kolekce
- Kvalifikační práce [19244]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Martinovská, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
16. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Influenceři, mladší školní věk, sociální média, mediální gramotnost, rodina, školaKlíčová slova (anglicky)
Influencers, primary school age, social media, media literacy, family, schoolDiplomová práce se zabývá vlivem influencerů na děti mladšího školního věku. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem influenceři ovlivňují hodnoty, postoje a chování dětí, a jaké jsou možné dopady tohoto vlivu na jejich vývoj. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu bylo zjištěno, že děti často napodobují chování a hodnoty influencerů, což může mít pozitivní i negativní dopady na jejich osobnostní rozvoj. Práce zdůrazňuje potřebu mediální výchovy a spolupráce mezi rodiči, školami a dalšími aktéry, aby děti byly schopny kriticky zhodnotit obsah, který konzumují na sociálních sítích. KLÍČOVÁ SLOVA Influenceři, mladší školní věk, sociální média, mediální gramotnost, rodina, škola.
This thesis examines the impact of influencers on primary school children. The aim of this thesis is to identify how influencers affect the values, opinions, and behaviors of children, and to explore the potential effects of this influence on children's development. Qualitative research revealed that children often imitate the behaviors and values of influencers, which can shape their personality development in both positive and negative ways. The thesis highlights the importance of media literacy education and cooperation between parents, schools, and others in developing children's critical thinking skills in evaluating the content they are exposed to on social media. KEYWORDS Influencers, primary school age, social media, media literacy, family, school.