dc.contributor.advisor | Stará, Jana | |
dc.creator | Cidlinský, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2025-02-06T11:47:08Z | |
dc.date.available | 2025-02-06T11:47:08Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196423 | |
dc.description.abstract | This thesis examines the impact of influencers on primary school children. The aim of this thesis is to identify how influencers affect the values, opinions, and behaviors of children, and to explore the potential effects of this influence on children's development. Qualitative research revealed that children often imitate the behaviors and values of influencers, which can shape their personality development in both positive and negative ways. The thesis highlights the importance of media literacy education and cooperation between parents, schools, and others in developing children's critical thinking skills in evaluating the content they are exposed to on social media. KEYWORDS Influencers, primary school age, social media, media literacy, family, school. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá vlivem influencerů na děti mladšího školního věku. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem influenceři ovlivňují hodnoty, postoje a chování dětí, a jaké jsou možné dopady tohoto vlivu na jejich vývoj. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu bylo zjištěno, že děti často napodobují chování a hodnoty influencerů, což může mít pozitivní i negativní dopady na jejich osobnostní rozvoj. Práce zdůrazňuje potřebu mediální výchovy a spolupráce mezi rodiči, školami a dalšími aktéry, aby děti byly schopny kriticky zhodnotit obsah, který konzumují na sociálních sítích. KLÍČOVÁ SLOVA Influenceři, mladší školní věk, sociální média, mediální gramotnost, rodina, škola. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Influenceři | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | sociální média | cs_CZ |
dc.subject | mediální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | škola | cs_CZ |
dc.subject | Influencers | en_US |
dc.subject | primary school age | en_US |
dc.subject | social media | en_US |
dc.subject | media literacy | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | school | en_US |
dc.title | Vliv influencerů na děti mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-16 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 276285 | |
dc.title.translated | The Impact of Influencers on Primary School Children | en_US |
dc.contributor.referee | Martinovská, Klára | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training For Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá vlivem influencerů na děti mladšího školního věku. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem influenceři ovlivňují hodnoty, postoje a chování dětí, a jaké jsou možné dopady tohoto vlivu na jejich vývoj. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu bylo zjištěno, že děti často napodobují chování a hodnoty influencerů, což může mít pozitivní i negativní dopady na jejich osobnostní rozvoj. Práce zdůrazňuje potřebu mediální výchovy a spolupráce mezi rodiči, školami a dalšími aktéry, aby děti byly schopny kriticky zhodnotit obsah, který konzumují na sociálních sítích. KLÍČOVÁ SLOVA Influenceři, mladší školní věk, sociální média, mediální gramotnost, rodina, škola. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis examines the impact of influencers on primary school children. The aim of this thesis is to identify how influencers affect the values, opinions, and behaviors of children, and to explore the potential effects of this influence on children's development. Qualitative research revealed that children often imitate the behaviors and values of influencers, which can shape their personality development in both positive and negative ways. The thesis highlights the importance of media literacy education and cooperation between parents, schools, and others in developing children's critical thinking skills in evaluating the content they are exposed to on social media. KEYWORDS Influencers, primary school age, social media, media literacy, family, school. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |