Standarddeutsch an tschechischen Mittelschulen (Eine Analyse des Prozesses von Gestaltung der Standardvarietät in sozialer Praxis)
Standard German in Czech secondary schools (an analysis of the process of shaping the standard variety in social practise)
Spisovná němčina na českých středních školách (analýza procesu utváření spisovné variety v sociální praxi)
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20867Identifikátory
SIS: 71730
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Doležal, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura - Němčina
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
25. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Výborně
Tato práce analyzuje proces utváření spisovné variety německého jazyka v sociální praxi, a to na českých středních školách. Jejím těžištěm je role učitele jakožto normové autority při prosazování normy. Metodologickým východiskem je model sociálního silového pole a teorie jazykového managementu. Pro potřeby této práce bylo dále použito následné interview.
The diploma thesis analyses the shaping process of German language standard varieties in the social praxis, mainly at Czech Secondary Schools. It focuses the role of a teacher as the norm-authority in implementing the linguistic norm. The methodological base is the model of Social Power Field and the Language Management Theory. For the needs of this thesis was further used the Follow-up Interview.