dc.contributor.advisor | Dovalil, Vít | |
dc.creator | Hajíčková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T11:34:31Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T11:34:31Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/20867 | |
dc.description.abstract | Tato práce analyzuje proces utváření spisovné variety německého jazyka v sociální praxi, a to na českých středních školách. Jejím těžištěm je role učitele jakožto normové autority při prosazování normy. Metodologickým východiskem je model sociálního silového pole a teorie jazykového managementu. Pro potřeby této práce bylo dále použito následné interview. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis analyses the shaping process of German language standard varieties in the social praxis, mainly at Czech Secondary Schools. It focuses the role of a teacher as the norm-authority in implementing the linguistic norm. The methodological base is the model of Social Power Field and the Language Management Theory. For the needs of this thesis was further used the Follow-up Interview. | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Standarddeutsch an tschechischen Mittelschulen (Eine Analyse des Prozesses von Gestaltung der Standardvarietät in sozialer Praxis) | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-25 | |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 71730 | |
dc.title.translated | Standard German in Czech secondary schools (an analysis of the process of shaping the standard variety in social practise) | en_US |
dc.title.translated | Spisovná němčina na českých středních školách (analýza procesu utváření spisovné variety v sociální praxi) | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Doležal, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 001113105 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura - Němčina | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature - German Studies | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura - Němčina | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature - German Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce analyzuje proces utváření spisovné variety německého jazyka v sociální praxi, a to na českých středních školách. Jejím těžištěm je role učitele jakožto normové autority při prosazování normy. Metodologickým východiskem je model sociálního silového pole a teorie jazykového managementu. Pro potřeby této práce bylo dále použito následné interview. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis analyses the shaping process of German language standard varieties in the social praxis, mainly at Czech Secondary Schools. It focuses the role of a teacher as the norm-authority in implementing the linguistic norm. The methodological base is the model of Social Power Field and the Language Management Theory. For the needs of this thesis was further used the Follow-up Interview. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011131050106986 | |