Rozvíjení grafomotiriky u dětí předškolního věku a v 1. ročníku základní školy
Development of graphomotoric skills of children in pre-school age children in the firs grade of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21006Identifikátory
SIS: 70687
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wildová, Radka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku a v 1. ročníku základní školy. Teoretická část se skládá z pěti kapitol. Je zde nastíněna charakteristika dítěte předškolního věku a problematika školní zralosti, připravenosti, motoriky a didaktická problematika výuky psaní. Konkrétně čtvrtá kapitola je zaměřena na grafomotoriku - její vývoj, definici, diagnostiku a dětskou kresbu. Empirická část je věnována aplikaci experimentální metodiky pro rozvoj grafomotoriky ve skupině dětí předškolního věku.
The dissertation essay deals with the development of graphomotoric skills of children in pre-school age and children in the first grade of elementary school. The theoretic part is divided into five chapters. There are outlines of a characterization of children in pre-school age, problems of a school maturity, a school readiness, motorics and didactic problems in teaching of an elementary writing. Concretely the fourth chapter is aimed at graphomotorics - its development, a definition, a diagnostic and children's drawings. The empirical part is focused on application of experimental methodology of the development of graphomotoric skills in group of children in pre-school age.