dc.contributor.advisor | Křivánek, Zdeněk | |
dc.creator | Hříchová, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T12:09:06Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T12:09:06Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21006 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku a v 1. ročníku základní školy. Teoretická část se skládá z pěti kapitol. Je zde nastíněna charakteristika dítěte předškolního věku a problematika školní zralosti, připravenosti, motoriky a didaktická problematika výuky psaní. Konkrétně čtvrtá kapitola je zaměřena na grafomotoriku - její vývoj, definici, diagnostiku a dětskou kresbu. Empirická část je věnována aplikaci experimentální metodiky pro rozvoj grafomotoriky ve skupině dětí předškolního věku. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The dissertation essay deals with the development of graphomotoric skills of children in pre-school age and children in the first grade of elementary school. The theoretic part is divided into five chapters. There are outlines of a characterization of children in pre-school age, problems of a school maturity, a school readiness, motorics and didactic problems in teaching of an elementary writing. Concretely the fourth chapter is aimed at graphomotorics - its development, a definition, a diagnostic and children's drawings. The empirical part is focused on application of experimental methodology of the development of graphomotoric skills in group of children in pre-school age. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Rozvíjení grafomotiriky u dětí předškolního věku a v 1. ročníku základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-19 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 70687 | |
dc.title.translated | Development of graphomotoric skills of children in pre-school age children in the firs grade of elementary school | en_US |
dc.contributor.referee | Wildová, Radka | |
dc.identifier.aleph | 001137047 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá rozvojem grafomotoriky u dětí předškolního věku a v 1. ročníku základní školy. Teoretická část se skládá z pěti kapitol. Je zde nastíněna charakteristika dítěte předškolního věku a problematika školní zralosti, připravenosti, motoriky a didaktická problematika výuky psaní. Konkrétně čtvrtá kapitola je zaměřena na grafomotoriku - její vývoj, definici, diagnostiku a dětskou kresbu. Empirická část je věnována aplikaci experimentální metodiky pro rozvoj grafomotoriky ve skupině dětí předškolního věku. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The dissertation essay deals with the development of graphomotoric skills of children in pre-school age and children in the first grade of elementary school. The theoretic part is divided into five chapters. There are outlines of a characterization of children in pre-school age, problems of a school maturity, a school readiness, motorics and didactic problems in teaching of an elementary writing. Concretely the fourth chapter is aimed at graphomotorics - its development, a definition, a diagnostic and children's drawings. The empirical part is focused on application of experimental methodology of the development of graphomotoric skills in group of children in pre-school age. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011370470106986 | |