dc.contributor.advisor | Peterka, Josef | |
dc.creator | Blažek, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T12:32:47Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T12:32:47Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/21062 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. První je autorská novela a druhá je úvaha, která se zabývá hlavně procesem geneze této novely. Úvaha se tedy snaží z literárně-teoretického hlediska poodhalit a analyzovat problémy, se kterými se potýká spisovatel během své práce; sleduje změny, ke kterým v textu v průběhu psaní dochází za účelem dosáhnutí původních záměrů. Konkrétně se úvaha soustředí na problematiku hledání vhodného námětu, vykreslování charakterů postav a vyhrocování konfliktu mezi nimi, konstrukci syžetu a časoprostoru, užití vhodných jazykových prostředků. Velká pozornost je také věnována otázkám spojeným s autobiografičností, s přetvářením autobiografického příběhu na příběh fiktivní. V závěru úvahy se reaguje na kritiky na prezentovanou autorskou novelu, dochází k sebehodnocení autora jako tvůrčí osobnosti a k jeho zamyšlení nad praktickým využitím zkušeností získaných psaním literárního díla pro výuku českého jazyka a literatury na základní a střední škole. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis consists of two main parts: the first is author's own novellete and the second is an essay which describes mainly the process of a creation of the story. By using literary-theoretical perspective the essay thus tries to uncover and analyse the problems a writer deals with during his work; it analyses the changes, which were effectuated by author in order to attain his original intentions. In particular, the essay focuses on questions such as: finding the suitable subject for the story; portraying the characters and pointing the conflict between them; constructing the sujet and spatiotemporal relations. It is also higly focused on a questions linked to autobiography, on the transformation of an authobiographical story to a fictious story. At the conclusion the essay responds to the reviews on the long-short story; the author evaluates himself as a creative personality and thinks of a practical use of the experience acquired through the writing of a literary work in teaching the Czech language and literature at school. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vlastní novela s autorským komentářem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-26 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 72459 | |
dc.title.translated | An Own Novelette With Authorial Commentary | en_US |
dc.contributor.referee | Kubíček, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 001117696 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. První je autorská novela a druhá je úvaha, která se zabývá hlavně procesem geneze této novely. Úvaha se tedy snaží z literárně-teoretického hlediska poodhalit a analyzovat problémy, se kterými se potýká spisovatel během své práce; sleduje změny, ke kterým v textu v průběhu psaní dochází za účelem dosáhnutí původních záměrů. Konkrétně se úvaha soustředí na problematiku hledání vhodného námětu, vykreslování charakterů postav a vyhrocování konfliktu mezi nimi, konstrukci syžetu a časoprostoru, užití vhodných jazykových prostředků. Velká pozornost je také věnována otázkám spojeným s autobiografičností, s přetvářením autobiografického příběhu na příběh fiktivní. V závěru úvahy se reaguje na kritiky na prezentovanou autorskou novelu, dochází k sebehodnocení autora jako tvůrčí osobnosti a k jeho zamyšlení nad praktickým využitím zkušeností získaných psaním literárního díla pro výuku českého jazyka a literatury na základní a střední škole. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis consists of two main parts: the first is author's own novellete and the second is an essay which describes mainly the process of a creation of the story. By using literary-theoretical perspective the essay thus tries to uncover and analyse the problems a writer deals with during his work; it analyses the changes, which were effectuated by author in order to attain his original intentions. In particular, the essay focuses on questions such as: finding the suitable subject for the story; portraying the characters and pointing the conflict between them; constructing the sujet and spatiotemporal relations. It is also higly focused on a questions linked to autobiography, on the transformation of an authobiographical story to a fictious story. At the conclusion the essay responds to the reviews on the long-short story; the author evaluates himself as a creative personality and thinks of a practical use of the experience acquired through the writing of a literary work in teaching the Czech language and literature at school. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011176960106986 | |