Jevištní tvarování s dětmi mladšího školního věku na základní škole
Theatre with Children of a Young School Age at Primary Schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2839Identifikátory
SIS: 20605
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomková, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
18. 1. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem diplomové práce bylo posoudit, zda je možné s dětmi mladšího školního věku na základní škole dojit k jevištnímu tvaru a zachytit jaká specifika s sebou nese tento způsob práce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je charakterizován mladší školní věk z ontogenetického hlediska. Druhá část teoretické části se zabývá otázkou, co je jevištní tvarováni, jaká má specifika a jak vzniká při práci s dětmi mladšího školního věku. Praktická část popisuje a reflektuje jednotlivé části mého projektu, který probíhal rok a půl s dětmi mladšího školního věku na základní škole. Praktická část je doplněna textovým a fotografickým materiálem a DVD záznamem uvedené jako přílohy k diplomové práci. KLÍČOVÁ SLOVA: jevištní tvar, dramaturgicko-režijni koncepce, hra, dramatická hra, improvizace, dramatický text, tvarováni, představeni, projekt, mladší školní věk, tvořivost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The main purpose of this degree work is to explore some basic possibilities how to come to the stage formation with younger school age children (from six to eleven years old) at primary school. The second aim is to describe what are the specifics connected with this way of work. My degree work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, there is a characterization of younger school age children in ontogenesis viewpoint. The basic question of the second part of theoretical part is the stage formation, its description and its progress during the work with younger school age children. The practical part describes and reflects component parts of my project. This project proceeded one year and half with younger school age children at Chlupova primary school. The practical part is completed with the text and photograph materials and DVD record of the final presentation. KEY WORDS: stage form, stage and dramaturgical conception, game, dramatic play, improvisation, script, formation, performance, project, younger school age, creativity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)