Zobrazit minimální záznam

Birds as a thematic unit for education on school with visually impaired pupils
dc.contributor.advisorČížková, Věra
dc.creatorDoupalová, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-21T05:13:13Z
dc.date.available2017-04-21T05:13:13Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/30334
dc.description.abstractCílem diplomové práce je ověření některých aktivizujících vyučovacích metod a organizačních forem (např. pracovní listy, přírodovědná exkurze) ve výuce tematického celku Ptáci na 2. stupni ZŠ a na čtyřletém gymnáziu. V diplomové práci je proveden rozbor tématu Ptáci v českých učebnicích a porovnáno ornitologické učivo v učebnicích systematického i ekologického pojetí. Dále jsou zpracovány obsahové náměty pro realizaci aktivizujících prvků ve výuce s následnou evaluací v praktické výuce. Jako samostatná kapitola je řešeno určování vybraných ptačích druhů na základě jejich zpěvu či dalších hlasových projevů zrakově handicapovanými žáky. Ptačí hlasy jsou prezentovány nahrávkami na CD při jarních exkurzích.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my thesis is the verification of some activisating methods and forms (e.g. workbook, excursion) used in teaching of the "Birds" block on the upper elementary and lower grammar school. In my thesis the analysis of the topic "Birds" in Czech text-books and a comparison of the ornithological theme in systematic and ecological text-books will be made and the contentual schemes of activisating components of education with subsequent evaluation in hands-on training will be worked up. As a separated section the comparison of bird-recognition skills based on singing of chosen bird species students with visual handicap will be analyzed. Bird voices will be presented by CD records and by spring excursions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleVýuka tematického celku ptaci na školách se zrakovým postiženímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-28
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId50730
dc.title.translatedBirds as a thematic unit for education on school with visually impaired pupilsen_US
dc.contributor.refereeMachová, Hana
dc.identifier.aleph001292881
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství geologie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geology for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programGeologiecs_CZ
thesis.degree.programGeologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geologie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geology for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeologiecs_CZ
uk.degree-program.enGeologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je ověření některých aktivizujících vyučovacích metod a organizačních forem (např. pracovní listy, přírodovědná exkurze) ve výuce tematického celku Ptáci na 2. stupni ZŠ a na čtyřletém gymnáziu. V diplomové práci je proveden rozbor tématu Ptáci v českých učebnicích a porovnáno ornitologické učivo v učebnicích systematického i ekologického pojetí. Dále jsou zpracovány obsahové náměty pro realizaci aktivizujících prvků ve výuce s následnou evaluací v praktické výuce. Jako samostatná kapitola je řešeno určování vybraných ptačích druhů na základě jejich zpěvu či dalších hlasových projevů zrakově handicapovanými žáky. Ptačí hlasy jsou prezentovány nahrávkami na CD při jarních exkurzích.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my thesis is the verification of some activisating methods and forms (e.g. workbook, excursion) used in teaching of the "Birds" block on the upper elementary and lower grammar school. In my thesis the analysis of the topic "Birds" in Czech text-books and a comparison of the ornithological theme in systematic and ecological text-books will be made and the contentual schemes of activisating components of education with subsequent evaluation in hands-on training will be worked up. As a separated section the comparison of bird-recognition skills based on singing of chosen bird species students with visual handicap will be analyzed. Bird voices will be presented by CD records and by spring excursions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990012928810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV