dc.contributor.advisor | Čížková, Věra | |
dc.creator | Doupalová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T05:13:13Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T05:13:13Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/30334 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je ověření některých aktivizujících vyučovacích metod a organizačních forem (např. pracovní listy, přírodovědná exkurze) ve výuce tematického celku Ptáci na 2. stupni ZŠ a na čtyřletém gymnáziu. V diplomové práci je proveden rozbor tématu Ptáci v českých učebnicích a porovnáno ornitologické učivo v učebnicích systematického i ekologického pojetí. Dále jsou zpracovány obsahové náměty pro realizaci aktivizujících prvků ve výuce s následnou evaluací v praktické výuce. Jako samostatná kapitola je řešeno určování vybraných ptačích druhů na základě jejich zpěvu či dalších hlasových projevů zrakově handicapovanými žáky. Ptačí hlasy jsou prezentovány nahrávkami na CD při jarních exkurzích. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of my thesis is the verification of some activisating methods and forms (e.g. workbook, excursion) used in teaching of the "Birds" block on the upper elementary and lower grammar school. In my thesis the analysis of the topic "Birds" in Czech text-books and a comparison of the ornithological theme in systematic and ecological text-books will be made and the contentual schemes of activisating components of education with subsequent evaluation in hands-on training will be worked up. As a separated section the comparison of bird-recognition skills based on singing of chosen bird species students with visual handicap will be analyzed. Bird voices will be presented by CD records and by spring excursions. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výuka tematického celku ptaci na školách se zrakovým postižením | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-28 | |
dc.description.department | Department of Teaching and Didactics of Biology | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 50730 | |
dc.title.translated | Birds as a thematic unit for education on school with visually impaired pupils | en_US |
dc.contributor.referee | Machová, Hana | |
dc.identifier.aleph | 001292881 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství geologie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Geology for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Geologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství geologie pro střední školy - Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Geology for Secondary Schools - Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Geologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce je ověření některých aktivizujících vyučovacích metod a organizačních forem (např. pracovní listy, přírodovědná exkurze) ve výuce tematického celku Ptáci na 2. stupni ZŠ a na čtyřletém gymnáziu. V diplomové práci je proveden rozbor tématu Ptáci v českých učebnicích a porovnáno ornitologické učivo v učebnicích systematického i ekologického pojetí. Dále jsou zpracovány obsahové náměty pro realizaci aktivizujících prvků ve výuce s následnou evaluací v praktické výuce. Jako samostatná kapitola je řešeno určování vybraných ptačích druhů na základě jejich zpěvu či dalších hlasových projevů zrakově handicapovanými žáky. Ptačí hlasy jsou prezentovány nahrávkami na CD při jarních exkurzích. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of my thesis is the verification of some activisating methods and forms (e.g. workbook, excursion) used in teaching of the "Birds" block on the upper elementary and lower grammar school. In my thesis the analysis of the topic "Birds" in Czech text-books and a comparison of the ornithological theme in systematic and ecological text-books will be made and the contentual schemes of activisating components of education with subsequent evaluation in hands-on training will be worked up. As a separated section the comparison of bird-recognition skills based on singing of chosen bird species students with visual handicap will be analyzed. Bird voices will be presented by CD records and by spring excursions. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012928810106986 | |