Profesní sebepojetí redaktorek a redaktorů lifestylových časopisů spotřebitelských příloh deníků
How Journalists Perceive Their Role in Lifestyle Magazines and Consumer Supplements
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34485Identifikátory
SIS: 87137
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirák, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
1. 2. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
normativní teorie médií, profese novináře, veřejná sféra, organizační vlivy, politická ekonomie komunikaceKlíčová slova (anglicky)
media normative theories, journalist profession, public sphere, organizational influence, political economy of communicationTato práce se ve své teoretické části zaměřovala na koncepty, které popisují problematiku normativních teorií médií, veřejné sféry a postavení novináře v rámci mediální organizace i celého mediálního systému. Věnovala se rovněž specifické oblasti mediálních studií - výzkumům postavení žen v médiích, a to nejen v roli producentek, ale také konzumentek mediálních sdělení. Praktická část práce zkoumá prostřednictvím rozhovorů, jak redaktorky a redaktoři vnímají vlivy, které na jejich práci působí, a to jak osobní a organizační, tak vlivy vnější.
This thesis is, in its theoretical part, focused on the concepts describing questions of normative theories of the press, public sphere and current journalist's position within the media organizations. Research part examines the factors influencing editors and their normative ideals about journalist profession. Through qualitative research we found the conclusions which represent personal, organizational and external factors influencing their work.