dc.contributor.advisor | Bláha, Jan Daniel | |
dc.creator | Kozhukh, Dzmitry | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T12:54:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T12:54:15Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/36319 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této práce je vytvořit koncepci atlasu východoslovanských národů. Na začatku prace je stručně vysvětlena autorova motivace k vyběru tématu. Poté následuje diskuze struktury atlasu a jednotlivých metod tematické kartografie, které jsou zvoleny pro vizualizaci tematickeho obsahu jednotlivých map. V této části jsou také prezentovány některé nové postupy, které mohou být užitečné pro vytvoření tematických map. Dále nasleduje část věnovaná transliteraci kyrilice východoslovanských jazyků do latinky. V této části jsou probrané hlavní transliterační systémy, které se používají k romanizaci východoslovanských jazyků, a také zároveň je zpracována jednotná transliterační tabulka pro všechny východoslovanské jazyky. Dále je navržen formát, který má mít daný atlas. Poté následuje diskuze problematických míst při zpracování atlasu a také popis možností jeho vydání. Nakonec v zavěru je stručně shrnuta celá práce. Součástí této práce je také maketa atlasu. Klíčová slova: tematicky atlas, východní Slované, kulturní geografie, transliterace, Bělorusko, Rusko, Ukrajina | cs_CZ |
dc.description.abstract | Abstract:: The aim of this paper is to present cartographic works for children and youth. The main object is the introduction to the problems of cartographic production for children and youth and the execution of value analysis in terms of cartography. The analysis focuses on the use of mapping language - character key and means of expresion, in this part is an efort to answer the question whether the cartographic works for children and youth are the real maps or rather an illustration. The assesment of selected product by their users - children continue the analasis. Another aim is to compare traditional methods of creating those works with the possibilities of modern computer cartography, three ways of making are demonstrated - by hand, using a graphic application and using cartographic application. Then the paper tries to assess the use of geographic and cartographic knowledge in products for children and youth, in this question the paper use knowledges gained in consultation with author from practise. Keywords: cartographic works for children and youth, character key, illustration, map assessment, graphic program | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Návrh atlasu východoslovanských národů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-16 | |
dc.description.department | Department of Applied Geoinformatics and Cartography | en_US |
dc.description.department | Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81342 | |
dc.title.translated | Conception of the Atlas of East Slavic Peoples | en_US |
dc.contributor.referee | Šára, Pavel | |
dc.identifier.aleph | 001274662 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geography and Cartography | en_US |
thesis.degree.discipline | Geografie a kartografie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Applied Geoinformatics and Cartography | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geografie a kartografie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geography and Cartography | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním cílem této práce je vytvořit koncepci atlasu východoslovanských národů. Na začatku prace je stručně vysvětlena autorova motivace k vyběru tématu. Poté následuje diskuze struktury atlasu a jednotlivých metod tematické kartografie, které jsou zvoleny pro vizualizaci tematickeho obsahu jednotlivých map. V této části jsou také prezentovány některé nové postupy, které mohou být užitečné pro vytvoření tematických map. Dále nasleduje část věnovaná transliteraci kyrilice východoslovanských jazyků do latinky. V této části jsou probrané hlavní transliterační systémy, které se používají k romanizaci východoslovanských jazyků, a také zároveň je zpracována jednotná transliterační tabulka pro všechny východoslovanské jazyky. Dále je navržen formát, který má mít daný atlas. Poté následuje diskuze problematických míst při zpracování atlasu a také popis možností jeho vydání. Nakonec v zavěru je stručně shrnuta celá práce. Součástí této práce je také maketa atlasu. Klíčová slova: tematicky atlas, východní Slované, kulturní geografie, transliterace, Bělorusko, Rusko, Ukrajina | cs_CZ |
uk.abstract.en | Abstract:: The aim of this paper is to present cartographic works for children and youth. The main object is the introduction to the problems of cartographic production for children and youth and the execution of value analysis in terms of cartography. The analysis focuses on the use of mapping language - character key and means of expresion, in this part is an efort to answer the question whether the cartographic works for children and youth are the real maps or rather an illustration. The assesment of selected product by their users - children continue the analasis. Another aim is to compare traditional methods of creating those works with the possibilities of modern computer cartography, three ways of making are demonstrated - by hand, using a graphic application and using cartographic application. Then the paper tries to assess the use of geographic and cartographic knowledge in products for children and youth, in this question the paper use knowledges gained in consultation with author from practise. Keywords: cartographic works for children and youth, character key, illustration, map assessment, graphic program | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012746620106986 | |