dc.contributor.advisor | Rothanzl, Bohuslav | |
dc.creator | Janeček, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T08:08:05Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T08:08:05Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3643 | |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je analýza současného stavu učebnic, zmapování situace výuky na vzorku základních škol. Na základě poznatků z průzkumu navrhnout minimální obsah ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce jako součást Školního vzdělávacího programu. Práce by mohla pomoci školám při návrhu vlastních školních vzdělávacích programů a usnadnit výběr vhodných učebnic po didaktické stránce pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce, která je specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. První část diplomové práce je zaměřena na analýzu a charakteristiku učebnic podle prací J. Průchy (14 a 15). Konkrétně se jedná o analýzu rozsahu textu, analýzu obtížnosti textu a analýzu didaktické vybavenosti učebnic. Druhá část se zabývá průzkumem stavu výuky na vybraných školách z Prahy 1,5,6,7 a následnému zhodnocení. Pro průzkum je zvolena dotazníková metoda, která byla zaslána do škol elektronickou poštou. Třetí částí diplomové práce je návrh minimálního obsahu z jednotlivých tematických celků ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v části Školního vzdělávacího programu s přihlédnutím na Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání(19, s. 81-86). | en_US |
dc.description.abstract | Cílem diplomové práce je analýza současného stavu učebnic, zmapování situace výuky na vzorku základních škol. Na základě poznatků z průzkumu navrhnout minimální obsah ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce jako součást Školního vzdělávacího programu. Práce by mohla pomoci školám při návrhu vlastních školních vzdělávacích programů a usnadnit výběr vhodných učebnic po didaktické stránce pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce, která je specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. První část diplomové práce je zaměřena na analýzu a charakteristiku učebnic podle prací J. Průchy (14 a 15). Konkrétně se jedná o analýzu rozsahu textu, analýzu obtížnosti textu a analýzu didaktické vybavenosti učebnic. Druhá část se zabývá průzkumem stavu výuky na vybraných školách z Prahy 1,5,6,7 a následnému zhodnocení. Pro průzkum je zvolena dotazníková metoda, která byla zaslána do škol elektronickou poštou. Třetí částí diplomové práce je návrh minimálního obsahu z jednotlivých tematických celků ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v části Školního vzdělávacího programu s přihlédnutím na Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání(19, s. 81-86). | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Technická a informační výchova v základním školství | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-30 | |
dc.description.department | Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20763 | |
dc.title.translated | Technical and Information Instruction in Primary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Reitmayer, Ladislav | |
dc.identifier.aleph | 001847432 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - technická a informační výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Information Technology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem diplomové práce je analýza současného stavu učebnic, zmapování situace výuky na vzorku základních škol. Na základě poznatků z průzkumu navrhnout minimální obsah ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce jako součást Školního vzdělávacího programu. Práce by mohla pomoci školám při návrhu vlastních školních vzdělávacích programů a usnadnit výběr vhodných učebnic po didaktické stránce pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce, která je specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. První část diplomové práce je zaměřena na analýzu a charakteristiku učebnic podle prací J. Průchy (14 a 15). Konkrétně se jedná o analýzu rozsahu textu, analýzu obtížnosti textu a analýzu didaktické vybavenosti učebnic. Druhá část se zabývá průzkumem stavu výuky na vybraných školách z Prahy 1,5,6,7 a následnému zhodnocení. Pro průzkum je zvolena dotazníková metoda, která byla zaslána do škol elektronickou poštou. Třetí částí diplomové práce je návrh minimálního obsahu z jednotlivých tematických celků ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v části Školního vzdělávacího programu s přihlédnutím na Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání(19, s. 81-86). | cs_CZ |
uk.abstract.en | Cílem diplomové práce je analýza současného stavu učebnic, zmapování situace výuky na vzorku základních škol. Na základě poznatků z průzkumu navrhnout minimální obsah ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce jako součást Školního vzdělávacího programu. Práce by mohla pomoci školám při návrhu vlastních školních vzdělávacích programů a usnadnit výběr vhodných učebnic po didaktické stránce pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce, která je specifikována v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání. První část diplomové práce je zaměřena na analýzu a charakteristiku učebnic podle prací J. Průchy (14 a 15). Konkrétně se jedná o analýzu rozsahu textu, analýzu obtížnosti textu a analýzu didaktické vybavenosti učebnic. Druhá část se zabývá průzkumem stavu výuky na vybraných školách z Prahy 1,5,6,7 a následnému zhodnocení. Pro průzkum je zvolena dotazníková metoda, která byla zaslána do škol elektronickou poštou. Třetí částí diplomové práce je návrh minimálního obsahu z jednotlivých tematických celků ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce v části Školního vzdělávacího programu s přihlédnutím na Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání(19, s. 81-86). | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018474320106986 | |