Vyšetření pragmatických komunikačních kompetencí se zaměřením na děti s Aspergerovým syndromem
An Examination of Pragmatic Communication Abilities aimed at Children with Asperger?s Syndrome
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3674Identifikátory
SIS: 20805
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Michalová, Zdena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem mé diplomové práce je porovnání komunikačních schopností u dětí s AS a běžné populace. Toto porovnání bych chtěla uskutečnit pomocí Children Communication Checklist (Bishop, 1998). Pokud vím, v České republice dosud nikdo nic podobného nezkoušel, a proto se i domnívám, že by to mohlo být velkým přínosem - a to především ve vztahu k modernímu pojetí logopedie, jakožto vědy zabývající se narušenou komunikační schopností.
Das Ziel meiner Diplomarbeit ist die Vergleichung der Kommunikationsfähigkeiten bei den Kinder mit Asperger Syndrom und der üblichen Population. Diese Vergleichung möchte ich durch Children Communication Checklist (Bishop, 1998) realisieren. Soweit ich weiss, in der Tschechischen Republik hat es noch niemand versucht und deshalb glaube ich, dass es wirklich ein grosser Beitrag sein konnte - vor allem im Bereich der modernen Logopädie (als die Wissenschaft über gestörte Kommunikationsfahigkeiten).