Zobrazit minimální záznam

Media education at schools-critical-analytic or production approach
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorRočňák, Jakub
dc.date.accessioned2017-05-06T18:36:31Z
dc.date.available2017-05-06T18:36:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40114
dc.description.abstractCílem předkládané práce, jež nese název "Mediální výchova na školách - kriticko- analytický či produkční přístup", je na teoretickém základu, jenž ukotvuje rámec našeho zájmu, zmapovat aktuální stav praxe mediální výchovy na vzorku středočeských gymnáziích. Naší snahou je v teoretické části poskytnout čtenářům rozsáhlejší vhled do problematiky mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, postihnout stručně historii vývoje pohledu na úlohu mediální výchovy, stejně jako prozkoumat, jakým způsobem je mediální výchova začleněna v rámci českého systému sekundárního vzdělávání a reflektovat formy její možné realizace. V neposlední řadě má práce popsat a přiblížit dva základní přístupy k výuce mediální výchovy, jejichž prostřednictvím má tato směřovat k rozvoji mediální gramotnosti a jež jsou obsaženy v samotném názvu práce. Výzkumu vedeného kombinací dotazníkového šetření a rozhovorů s pedagogy využíváme jako prostředku přemostění mezi stanovenou teorií a obrazem skutečné praxe. Výzkumná část si tak bere za cíl především poskytnout rámcový vhled do současné praxe vyučování mediální výchovy na středočeských gymnáziích a skrze interpretaci hlavních postřehů poukázat alespoň na základní problematické body, s nimiž se při realizaci mediální výchovy musí pedagogové potýkat.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis, which is entitled "Media Education in schools - critical-analytic or production approach", is to map the current state of practice of media education in a sample of secondary schools (gymnasiums) in central Bohemia. Our goal is to provide readers with broader theoretical insight into the concept of media literacy (as a goal of any media education), to capture a brief history of development of the perspective on the role of media education, as well as to examine how media education is incorporated within the Czech system of secondary education, and also to reflect on its possible forms of implementation. Last but not least, the intent of the thesis is to describe two basic approaches to media education, both of which are directed to development of media literacy. Our research led by a combination of questionnaires and interviews with educators suppose to be used as a tool that should help us to bridge the theory with an image of factual practice. The research part primarily aims to provide insight into framework of the current practice of teaching media education in secondary schools in central Bohemia, and through interpretation of the main remarks points to (at least) basic issues which teachers of media education must deal with.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediální výchovacs_CZ
dc.subjectmediální gramotnostcs_CZ
dc.subjectlearning by doingcs_CZ
dc.subjectprodukční přístupcs_CZ
dc.subjectkriticko-analytický přístupcs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectgymnaziální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectprůřezové témacs_CZ
dc.subjectteorie mediální gramotnostics_CZ
dc.subjectpraxe mediální výchovycs_CZ
dc.subjectMedia educationen_US
dc.subjectmedia literacyen_US
dc.subjectmedia literacy educationen_US
dc.subjectlearning by doingen_US
dc.subjectproduction approachen_US
dc.subjectcritical-analytic approachen_US
dc.subjectcurriculum frameworken_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.subjectcross-cutting topicen_US
dc.subjecttheory of media literacyen_US
dc.subjectmedia education praxisen_US
dc.titleMediální výchova na školách - kriticko-analytický či produkční přístupcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId97741
dc.title.translatedMedia education at schools-critical-analytic or production approachen_US
dc.contributor.refereeJirák, Jan
dc.identifier.aleph001482069
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem předkládané práce, jež nese název "Mediální výchova na školách - kriticko- analytický či produkční přístup", je na teoretickém základu, jenž ukotvuje rámec našeho zájmu, zmapovat aktuální stav praxe mediální výchovy na vzorku středočeských gymnáziích. Naší snahou je v teoretické části poskytnout čtenářům rozsáhlejší vhled do problematiky mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, postihnout stručně historii vývoje pohledu na úlohu mediální výchovy, stejně jako prozkoumat, jakým způsobem je mediální výchova začleněna v rámci českého systému sekundárního vzdělávání a reflektovat formy její možné realizace. V neposlední řadě má práce popsat a přiblížit dva základní přístupy k výuce mediální výchovy, jejichž prostřednictvím má tato směřovat k rozvoji mediální gramotnosti a jež jsou obsaženy v samotném názvu práce. Výzkumu vedeného kombinací dotazníkového šetření a rozhovorů s pedagogy využíváme jako prostředku přemostění mezi stanovenou teorií a obrazem skutečné praxe. Výzkumná část si tak bere za cíl především poskytnout rámcový vhled do současné praxe vyučování mediální výchovy na středočeských gymnáziích a skrze interpretaci hlavních postřehů poukázat alespoň na základní problematické body, s nimiž se při realizaci mediální výchovy musí pedagogové potýkat.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis, which is entitled "Media Education in schools - critical-analytic or production approach", is to map the current state of practice of media education in a sample of secondary schools (gymnasiums) in central Bohemia. Our goal is to provide readers with broader theoretical insight into the concept of media literacy (as a goal of any media education), to capture a brief history of development of the perspective on the role of media education, as well as to examine how media education is incorporated within the Czech system of secondary education, and also to reflect on its possible forms of implementation. Last but not least, the intent of the thesis is to describe two basic approaches to media education, both of which are directed to development of media literacy. Our research led by a combination of questionnaires and interviews with educators suppose to be used as a tool that should help us to bridge the theory with an image of factual practice. The research part primarily aims to provide insight into framework of the current practice of teaching media education in secondary schools in central Bohemia, and through interpretation of the main remarks points to (at least) basic issues which teachers of media education must deal with.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990014820690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV