dc.contributor.advisor | Wolák, Radim | |
dc.creator | Ročňák, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T18:36:31Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T18:36:31Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/40114 | |
dc.description.abstract | Cílem předkládané práce, jež nese název "Mediální výchova na školách - kriticko- analytický či produkční přístup", je na teoretickém základu, jenž ukotvuje rámec našeho zájmu, zmapovat aktuální stav praxe mediální výchovy na vzorku středočeských gymnáziích. Naší snahou je v teoretické části poskytnout čtenářům rozsáhlejší vhled do problematiky mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, postihnout stručně historii vývoje pohledu na úlohu mediální výchovy, stejně jako prozkoumat, jakým způsobem je mediální výchova začleněna v rámci českého systému sekundárního vzdělávání a reflektovat formy její možné realizace. V neposlední řadě má práce popsat a přiblížit dva základní přístupy k výuce mediální výchovy, jejichž prostřednictvím má tato směřovat k rozvoji mediální gramotnosti a jež jsou obsaženy v samotném názvu práce. Výzkumu vedeného kombinací dotazníkového šetření a rozhovorů s pedagogy využíváme jako prostředku přemostění mezi stanovenou teorií a obrazem skutečné praxe. Výzkumná část si tak bere za cíl především poskytnout rámcový vhled do současné praxe vyučování mediální výchovy na středočeských gymnáziích a skrze interpretaci hlavních postřehů poukázat alespoň na základní problematické body, s nimiž se při realizaci mediální výchovy musí pedagogové potýkat. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this diploma thesis, which is entitled "Media Education in schools - critical-analytic or production approach", is to map the current state of practice of media education in a sample of secondary schools (gymnasiums) in central Bohemia. Our goal is to provide readers with broader theoretical insight into the concept of media literacy (as a goal of any media education), to capture a brief history of development of the perspective on the role of media education, as well as to examine how media education is incorporated within the Czech system of secondary education, and also to reflect on its possible forms of implementation. Last but not least, the intent of the thesis is to describe two basic approaches to media education, both of which are directed to development of media literacy. Our research led by a combination of questionnaires and interviews with educators suppose to be used as a tool that should help us to bridge the theory with an image of factual practice. The research part primarily aims to provide insight into framework of the current practice of teaching media education in secondary schools in central Bohemia, and through interpretation of the main remarks points to (at least) basic issues which teachers of media education must deal with. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Mediální výchova | cs_CZ |
dc.subject | mediální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | learning by doing | cs_CZ |
dc.subject | produkční přístup | cs_CZ |
dc.subject | kriticko-analytický přístup | cs_CZ |
dc.subject | Rámcový vzdělávací program | cs_CZ |
dc.subject | gymnaziální vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | průřezové téma | cs_CZ |
dc.subject | teorie mediální gramotnosti | cs_CZ |
dc.subject | praxe mediální výchovy | cs_CZ |
dc.subject | Media education | en_US |
dc.subject | media literacy | en_US |
dc.subject | media literacy education | en_US |
dc.subject | learning by doing | en_US |
dc.subject | production approach | en_US |
dc.subject | critical-analytic approach | en_US |
dc.subject | curriculum framework | en_US |
dc.subject | secondary education | en_US |
dc.subject | cross-cutting topic | en_US |
dc.subject | theory of media literacy | en_US |
dc.subject | media education praxis | en_US |
dc.title | Mediální výchova na školách - kriticko-analytický či produkční přístup | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-26 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 97741 | |
dc.title.translated | Media education at schools-critical-analytic or production approach | en_US |
dc.contributor.referee | Jirák, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001482069 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem předkládané práce, jež nese název "Mediální výchova na školách - kriticko- analytický či produkční přístup", je na teoretickém základu, jenž ukotvuje rámec našeho zájmu, zmapovat aktuální stav praxe mediální výchovy na vzorku středočeských gymnáziích. Naší snahou je v teoretické části poskytnout čtenářům rozsáhlejší vhled do problematiky mediální gramotnosti jako cíle mediální výchovy, postihnout stručně historii vývoje pohledu na úlohu mediální výchovy, stejně jako prozkoumat, jakým způsobem je mediální výchova začleněna v rámci českého systému sekundárního vzdělávání a reflektovat formy její možné realizace. V neposlední řadě má práce popsat a přiblížit dva základní přístupy k výuce mediální výchovy, jejichž prostřednictvím má tato směřovat k rozvoji mediální gramotnosti a jež jsou obsaženy v samotném názvu práce. Výzkumu vedeného kombinací dotazníkového šetření a rozhovorů s pedagogy využíváme jako prostředku přemostění mezi stanovenou teorií a obrazem skutečné praxe. Výzkumná část si tak bere za cíl především poskytnout rámcový vhled do současné praxe vyučování mediální výchovy na středočeských gymnáziích a skrze interpretaci hlavních postřehů poukázat alespoň na základní problematické body, s nimiž se při realizaci mediální výchovy musí pedagogové potýkat. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this diploma thesis, which is entitled "Media Education in schools - critical-analytic or production approach", is to map the current state of practice of media education in a sample of secondary schools (gymnasiums) in central Bohemia. Our goal is to provide readers with broader theoretical insight into the concept of media literacy (as a goal of any media education), to capture a brief history of development of the perspective on the role of media education, as well as to examine how media education is incorporated within the Czech system of secondary education, and also to reflect on its possible forms of implementation. Last but not least, the intent of the thesis is to describe two basic approaches to media education, both of which are directed to development of media literacy. Our research led by a combination of questionnaires and interviews with educators suppose to be used as a tool that should help us to bridge the theory with an image of factual practice. The research part primarily aims to provide insight into framework of the current practice of teaching media education in secondary schools in central Bohemia, and through interpretation of the main remarks points to (at least) basic issues which teachers of media education must deal with. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014820690106986 | |