Zobrazit minimální záznam

Cross-curricular theme "Forest" and forest pedagogy as one of the possibilities of its realization
dc.contributor.advisorŠvecová, Milada
dc.creatorKozák, Jaromír
dc.date.accessioned2017-05-06T23:12:39Z
dc.date.available2017-05-06T23:12:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41112
dc.description.abstractPrůřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...cs_CZ
dc.description.abstractCross-curricular themes are important formative elements of education. A forest ecosystem is an environment with great importance and potential, and knowledge of forest ecosystem, processes taking place in it and human activities associated with it can be included in many educational areas. By combining these two phenomena we gain cross- curricular theme "Forest". A possible instrument for realization this theme is the forest pedagogy. In the theoretical part of the work is the term cross-curricular theme delineated and defined in general and also specifically on the example of cross-curricular theme "Forest". About the forest ecosystem are given knowledge that contribute to spreading the results of forestry research and to modernization of teaching about the forest ecosystem at elementary and secondary schools. The forest pedagogy is introduced as an instrument that can significantly contributes to deepen the learning points about "Forest" and its presentation as cross-curricular theme. In the practical part of this work are the results of a survey that contributed to the findings of the current state of implementation of cross-curricular theme "Forest" in teaching in elementary and secondary schools. They turned out, what is the awareness of forest pedagogy among teachers nowadays, and what...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectPrůřezové témacs_CZ
dc.subjectekosystém lescs_CZ
dc.subjectlesní pedagogikacs_CZ
dc.subjectnaučná stezkacs_CZ
dc.subjectvzdělávací materiálycs_CZ
dc.subjectCross-curricular themeen_US
dc.subjectforest ecosystemen_US
dc.subjectforest pedagogyen_US
dc.subjecteducational trailen_US
dc.subjecteducational materialsen_US
dc.titlePrůřezové téma "Les" a lesní pedagogika jako jedna z možností jeho realizacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78517
dc.title.translatedCross-curricular theme "Forest" and forest pedagogy as one of the possibilities of its realizationen_US
dc.contributor.refereeMourek, Jan
dc.identifier.aleph001525950
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrůřezová témata jsou důležitým formativním prvkem vzdělávání. Ekosystém les je prostředí s velkým významem a potenciálem a poznatky o lesním ekosystému, dějích v něm probíhajících a lidských činnostech s ním spojených, je možné zahrnout do mnoha vzdělávacích oblastí. Spojením těchto dvou fenoménů získáváme průřezové téma "Les". Možným nástrojem pro jeho realizaci je lesní pedagogika. V teoretické části práce je pojem průřezové téma vymezen a definován jak obecně, tak i na konkrétním příkladu průřezového tématu "Les". K ekosystému les jsou uvedeny ty poznatky, které přispívají k popularizaci výsledků lesnického výzkumu a k modernizaci výuky o lesním ekosystému na základních školách a gymnáziích. Lesní pedagogika je představena jako nástroj, který může významně přispět k prohloubení učiva o "Lese" a jeho prezentování jako průřezového tématu. V praktické části práce jsou představeny výsledky dotazníkové šetření, které přispěly ke zjištění současného stavu implementace průřezového tématu "Les" do výuky na základních školách a gymnáziích. Ukázaly také, jaké je v současné době mezi pedagogy povědomí o lesní pedagogice a o které aktivity lesních pedagogů je zájem. Dále přispěly k analýze současného stavu využívání vzdělávacích programů k ekosystému les. V rámci praktické části práce byly také vytvořeny a...cs_CZ
uk.abstract.enCross-curricular themes are important formative elements of education. A forest ecosystem is an environment with great importance and potential, and knowledge of forest ecosystem, processes taking place in it and human activities associated with it can be included in many educational areas. By combining these two phenomena we gain cross- curricular theme "Forest". A possible instrument for realization this theme is the forest pedagogy. In the theoretical part of the work is the term cross-curricular theme delineated and defined in general and also specifically on the example of cross-curricular theme "Forest". About the forest ecosystem are given knowledge that contribute to spreading the results of forestry research and to modernization of teaching about the forest ecosystem at elementary and secondary schools. The forest pedagogy is introduced as an instrument that can significantly contributes to deepen the learning points about "Forest" and its presentation as cross-curricular theme. In the practical part of this work are the results of a survey that contributed to the findings of the current state of implementation of cross-curricular theme "Forest" in teaching in elementary and secondary schools. They turned out, what is the awareness of forest pedagogy among teachers nowadays, and what...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015259500106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV