Zobrazit minimální záznam

Utilization of Biology Olympiad in schools and implementation of selected tasks into highschool teaching.
dc.contributor.advisorJanštová, Vanda
dc.creatorDvořáková, Darina
dc.date.accessioned2017-05-07T05:13:01Z
dc.date.available2017-05-07T05:13:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42340
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá Biologickou olympiádou a přepracováním vybraných úloh krajského kola na úlohy, které mohou najít uplatnění při výuce na vyšším stupni gymnázií. Zahrnuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část poskytuje obecné informace o Biologické olympiádě (BiO), mapuje úspěchy českých studentů na Mezinárodní biologické olympiádě, podává literární přehled k jednotlivým tématům vybraných úloh. V praktické části jsou přepracovány čtyři úlohy rozdílných témat: Eukaryotická buňka jako mozaika, Voda v životě živočichů, Areály a rozšíření živočichů, Historie květeny ČR. Jednotlivé úlohy jsou zpracovány formou pracovních listů, byly ověřeny na školách během vyučování a zhodnoceny položkovou analýzou jednotlivých otázek. Znalosti studentů v oblasti vybraných témat byly testovány pomocí vytvořených pretestů a posttestů. Dále diplomová práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření týkající se zapojení škol do BiO a názory učitelů na danou problematiku.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the Biology Olympiad and remaking of selected tasks of region round. The remaked tasks can be used in highschool education. The thesis includes theoretical and practical part. The theoretical part provides general information about the Biology Olympiad (BiO), charts the achievements of Czech students in International Biology Olympiad (IBO), includes literary review of selected topics. The practical part encompass four remaked tasks of different topics: Eucaryotic cell as a mosaic, Water in life of animals, Animals' areas and their distribution, History of the flora in Czech Republic. The tasks are processed in the form of worksheets. The worksheets were tested at schools. Knowledge of students was tested by using of created pretests and posttests. The practical part also presents the result of research based on a questionnaire survey focused on the involvement of school in BiO and teachers' opinions on these topics.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectbiologická olympiádacs_CZ
dc.subjectendosymbiózacs_CZ
dc.subjectosmoregulacecs_CZ
dc.subjectreliktnostcs_CZ
dc.subjectendemizmuscs_CZ
dc.subjectpylová analýzacs_CZ
dc.subjectúlohycs_CZ
dc.subjectpracovní listycs_CZ
dc.subjectThe Biology Olympiaden_US
dc.subjectendosymbiosisen_US
dc.subjectosmoregulationen_US
dc.subjectrelictismen_US
dc.subjectendemismen_US
dc.subjectpollen analysisen_US
dc.subjecttasksen_US
dc.subjectworksheeten_US
dc.titleVyužití Biologické olympiády ve školách a zařazení vybraných úloh do výuky na gymnáziích.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId77542
dc.title.translatedUtilization of Biology Olympiad in schools and implementation of selected tasks into highschool teaching.en_US
dc.contributor.refereeDrda Morávková, Alena
dc.identifier.aleph001525957
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá Biologickou olympiádou a přepracováním vybraných úloh krajského kola na úlohy, které mohou najít uplatnění při výuce na vyšším stupni gymnázií. Zahrnuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část poskytuje obecné informace o Biologické olympiádě (BiO), mapuje úspěchy českých studentů na Mezinárodní biologické olympiádě, podává literární přehled k jednotlivým tématům vybraných úloh. V praktické části jsou přepracovány čtyři úlohy rozdílných témat: Eukaryotická buňka jako mozaika, Voda v životě živočichů, Areály a rozšíření živočichů, Historie květeny ČR. Jednotlivé úlohy jsou zpracovány formou pracovních listů, byly ověřeny na školách během vyučování a zhodnoceny položkovou analýzou jednotlivých otázek. Znalosti studentů v oblasti vybraných témat byly testovány pomocí vytvořených pretestů a posttestů. Dále diplomová práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření týkající se zapojení škol do BiO a názory učitelů na danou problematiku.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the Biology Olympiad and remaking of selected tasks of region round. The remaked tasks can be used in highschool education. The thesis includes theoretical and practical part. The theoretical part provides general information about the Biology Olympiad (BiO), charts the achievements of Czech students in International Biology Olympiad (IBO), includes literary review of selected topics. The practical part encompass four remaked tasks of different topics: Eucaryotic cell as a mosaic, Water in life of animals, Animals' areas and their distribution, History of the flora in Czech Republic. The tasks are processed in the form of worksheets. The worksheets were tested at schools. Knowledge of students was tested by using of created pretests and posttests. The practical part also presents the result of research based on a questionnaire survey focused on the involvement of school in BiO and teachers' opinions on these topics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015259570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV