dc.contributor.advisor | Janštová, Vanda | |
dc.creator | Dvořáková, Darina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T05:13:01Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T05:13:01Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/42340 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá Biologickou olympiádou a přepracováním vybraných úloh krajského kola na úlohy, které mohou najít uplatnění při výuce na vyšším stupni gymnázií. Zahrnuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část poskytuje obecné informace o Biologické olympiádě (BiO), mapuje úspěchy českých studentů na Mezinárodní biologické olympiádě, podává literární přehled k jednotlivým tématům vybraných úloh. V praktické části jsou přepracovány čtyři úlohy rozdílných témat: Eukaryotická buňka jako mozaika, Voda v životě živočichů, Areály a rozšíření živočichů, Historie květeny ČR. Jednotlivé úlohy jsou zpracovány formou pracovních listů, byly ověřeny na školách během vyučování a zhodnoceny položkovou analýzou jednotlivých otázek. Znalosti studentů v oblasti vybraných témat byly testovány pomocí vytvořených pretestů a posttestů. Dále diplomová práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření týkající se zapojení škol do BiO a názory učitelů na danou problematiku. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the Biology Olympiad and remaking of selected tasks of region round. The remaked tasks can be used in highschool education. The thesis includes theoretical and practical part. The theoretical part provides general information about the Biology Olympiad (BiO), charts the achievements of Czech students in International Biology Olympiad (IBO), includes literary review of selected topics. The practical part encompass four remaked tasks of different topics: Eucaryotic cell as a mosaic, Water in life of animals, Animals' areas and their distribution, History of the flora in Czech Republic. The tasks are processed in the form of worksheets. The worksheets were tested at schools. Knowledge of students was tested by using of created pretests and posttests. The practical part also presents the result of research based on a questionnaire survey focused on the involvement of school in BiO and teachers' opinions on these topics. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | biologická olympiáda | cs_CZ |
dc.subject | endosymbióza | cs_CZ |
dc.subject | osmoregulace | cs_CZ |
dc.subject | reliktnost | cs_CZ |
dc.subject | endemizmus | cs_CZ |
dc.subject | pylová analýza | cs_CZ |
dc.subject | úlohy | cs_CZ |
dc.subject | pracovní listy | cs_CZ |
dc.subject | The Biology Olympiad | en_US |
dc.subject | endosymbiosis | en_US |
dc.subject | osmoregulation | en_US |
dc.subject | relictism | en_US |
dc.subject | endemism | en_US |
dc.subject | pollen analysis | en_US |
dc.subject | tasks | en_US |
dc.subject | worksheet | en_US |
dc.title | Využití Biologické olympiády ve školách a zařazení vybraných úloh do výuky na gymnáziích. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-19 | |
dc.description.department | Department of Teaching and Didactics of Biology | en_US |
dc.description.department | Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 77542 | |
dc.title.translated | Utilization of Biology Olympiad in schools and implementation of selected tasks into highschool teaching. | en_US |
dc.contributor.referee | Drda Morávková, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001525957 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Biology | en_US |
thesis.degree.program | Biologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství biologie pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Biology for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Biologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Biology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá Biologickou olympiádou a přepracováním vybraných úloh krajského kola na úlohy, které mohou najít uplatnění při výuce na vyšším stupni gymnázií. Zahrnuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část poskytuje obecné informace o Biologické olympiádě (BiO), mapuje úspěchy českých studentů na Mezinárodní biologické olympiádě, podává literární přehled k jednotlivým tématům vybraných úloh. V praktické části jsou přepracovány čtyři úlohy rozdílných témat: Eukaryotická buňka jako mozaika, Voda v životě živočichů, Areály a rozšíření živočichů, Historie květeny ČR. Jednotlivé úlohy jsou zpracovány formou pracovních listů, byly ověřeny na školách během vyučování a zhodnoceny položkovou analýzou jednotlivých otázek. Znalosti studentů v oblasti vybraných témat byly testovány pomocí vytvořených pretestů a posttestů. Dále diplomová práce zahrnuje výsledky dotazníkového šetření týkající se zapojení škol do BiO a názory učitelů na danou problematiku. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the Biology Olympiad and remaking of selected tasks of region round. The remaked tasks can be used in highschool education. The thesis includes theoretical and practical part. The theoretical part provides general information about the Biology Olympiad (BiO), charts the achievements of Czech students in International Biology Olympiad (IBO), includes literary review of selected topics. The practical part encompass four remaked tasks of different topics: Eucaryotic cell as a mosaic, Water in life of animals, Animals' areas and their distribution, History of the flora in Czech Republic. The tasks are processed in the form of worksheets. The worksheets were tested at schools. Knowledge of students was tested by using of created pretests and posttests. The practical part also presents the result of research based on a questionnaire survey focused on the involvement of school in BiO and teachers' opinions on these topics. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015259570106986 | |