Zobrazit minimální záznam

Thematic Unit "Development of Nature" in the Context of Biology Curriculum and Requierements of the Framework Education Programme for Grammar Schools
dc.contributor.advisorRajsiglová, Jiřina
dc.creatorŠlechtová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-07T05:20:18Z
dc.date.available2017-05-07T05:20:18Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42375
dc.description.abstractPředložená práce představuje zpracování tematického celku "Vývoj přírody" pro gymnázia po odborné i metodické stránce. Výstupy jsou webová prezentace, dva krátké výukové filmy a dva zpracované výukové programy založené na modelu učení E - U - R, který vychází z pedagogického konstruktivismu. K lepšímu pochopení a orientaci v učivu je pohled do minulosti rozdělen do čtyř zoomů (přiblížení): 1) v měřítku miliard zahrnuje období od vzniku Země do současnosti; 2) v měřítku miliónů let přibližuje Fanerozoikum; 3) v měřítku statisíců let pokrývá éru Čtvrtohor a 4) v měřítku tisíců let odpovídá Holocénu. Zpracování tohoto tematického celku navazuje na probíhající školní reformu. Zohledňuje zařazení vzdělávacího oboru Geologie do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a pracuje s klíčovými kompetencemi.cs_CZ
dc.description.abstractThe submitted work constitutes an elaboration of a thematic unit "Development of nature" designed for grammar schools in both expert and methodical aspect. Resulting outputs are a web presentation, two short educational films and two elaborated tutorial programmes based on E - U - R model of teaching in the theoretical framework of constructivism. For better understanding and orientation in the curriculum, the look into the past is divided into four zooms: 1) in the scale of milliards, it includes the period from the origin of the Earth until the present; 2) in the scale of millions, it brings closer the Fanerozoicum; 3) in the scale of hundreds of thousands years, it covers the Qarternary era; 4) in the scale of thousands, it corresponds to the Holocene. Elaboration of this thematic unit is tied together with the ongoing school reform. It takes into account the incorporation of Geology educational field into the Framework Education Programme for Grammar Schools and works with key competencies.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectbiologie geologie klíčové kompetence konstruktivismus model učení E - U - R Rámcový vzdělávací program pro gymnázia tematický celek vývoj přírodycs_CZ
dc.subjectBiology Constructivism E - U - R model of teaching Framework Education Programme for Grammar Schools Geology Key competencies Thematic unit "Development of nature"en_US
dc.titleTematický celek "Vývoj přírody" v kontextu učiva biologie a požadavků Rámcového vzdělávacího programu pro gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-19
dc.description.departmentDepartment of Teaching and Didactics of Biologyen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId126260
dc.title.translatedThematic Unit "Development of Nature" in the Context of Biology Curriculum and Requierements of the Framework Education Programme for Grammar Schoolsen_US
dc.contributor.refereeMarkoš, Anton
dc.identifier.aleph001535231
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programBiologyen_US
thesis.degree.programBiologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Teaching and Didactics of Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Biology for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csBiologiecs_CZ
uk.degree-program.enBiologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená práce představuje zpracování tematického celku "Vývoj přírody" pro gymnázia po odborné i metodické stránce. Výstupy jsou webová prezentace, dva krátké výukové filmy a dva zpracované výukové programy založené na modelu učení E - U - R, který vychází z pedagogického konstruktivismu. K lepšímu pochopení a orientaci v učivu je pohled do minulosti rozdělen do čtyř zoomů (přiblížení): 1) v měřítku miliard zahrnuje období od vzniku Země do současnosti; 2) v měřítku miliónů let přibližuje Fanerozoikum; 3) v měřítku statisíců let pokrývá éru Čtvrtohor a 4) v měřítku tisíců let odpovídá Holocénu. Zpracování tohoto tematického celku navazuje na probíhající školní reformu. Zohledňuje zařazení vzdělávacího oboru Geologie do Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a pracuje s klíčovými kompetencemi.cs_CZ
uk.abstract.enThe submitted work constitutes an elaboration of a thematic unit "Development of nature" designed for grammar schools in both expert and methodical aspect. Resulting outputs are a web presentation, two short educational films and two elaborated tutorial programmes based on E - U - R model of teaching in the theoretical framework of constructivism. For better understanding and orientation in the curriculum, the look into the past is divided into four zooms: 1) in the scale of milliards, it includes the period from the origin of the Earth until the present; 2) in the scale of millions, it brings closer the Fanerozoicum; 3) in the scale of hundreds of thousands years, it covers the Qarternary era; 4) in the scale of thousands, it corresponds to the Holocene. Elaboration of this thematic unit is tied together with the ongoing school reform. It takes into account the incorporation of Geology educational field into the Framework Education Programme for Grammar Schools and works with key competencies.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990015352310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV