Zobrazit minimální záznam

The Contribution of Farmers' Market to Czech Farmers
dc.contributor.advisorFendrychová, Lenka
dc.creatorProcházková, Alena
dc.date.accessioned2017-05-07T07:21:51Z
dc.date.available2017-05-07T07:21:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/42956
dc.description.abstractTématem této práce je přínos farmářských trhů venkovu. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda mohou být farmářské trhy úspěšnou strategií pro české farmáře a zda jim přinášejí stejné výhody, jako uvádějí západní autoři. Teoretická část práce přibližuje problematiku tzv. nového paradigmatu rozvoje venkova, alternativních potravinových sítí, farmářských trhů a specifikaci podmínek českého zemědělství. Na základě rešerše literatury byly vymezeny hlavní přínosy a na tomto podkladě pak byly připraveny otázky pro rozhovory. Rozhovory byly prováděny s farmáři ze tří farmářských trhů v Praze. Z výsledků tohoto výzkumu je patrné, že vybrané farmářské trhy z části představují úspěšnou strategii pro farmáře i v odlišných podmínkách. Farmářské trhy mohou pro malého českého farmáře představovat alternativu prodeje, která zvýší jejich zisk a umožní jim získat větší část prodejní ceny produktu. Naopak příležitost ke vzniku nových pracovních míst nebyla potvrzena. Jen malá část farmářů potřebovala zaměstnat nového pracovníka. Klíčová slova: farmářské trhy - farmář - producent - přínosy - rozvoj venkova - Prahacs_CZ
dc.description.abstractThis paper is focused on the represented contributions of farmers' markets to farmers and rural areas. The goal of this research is to find out if farmers' markets can be a thriving strategy for Czech farmers and if they represent the same contributions as the western authors introduce. The theoretical portion of this paper provides a review of the new paradigm of rural development, alternative food networks, farmers' markets and specifies the conditions of Czech agriculture. The contributions based on the literature research were used as material for interviews with farmers from three selected farmers' markets in Prague. According to the results from the interviews, it seems that the farmers' markets are partly a thriving strategy for Czech farmers despite differing conditions in agriculture. The farmers' market can be, for small Czech farmers, a way to increase their profits as well as provide them with a larger portion of the sales price. By contrast, the potential to increase employment by generating new job opportunity was not proved to be true. Only a small part of farmers needed to employ another person. Keywords: Farmers' market - Farmer - Producer - Contributions - Rural development - Pragueen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectfarmářské trhy - farmář - producent - přínosy - rozvoj venkova - Prahacs_CZ
dc.subjectFarmers' market - Farmer - Producer - Contributions - Rural development - Pragueen_US
dc.titlePřínos farmářských trhů pro české farmářecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-11
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119955
dc.title.translatedThe Contribution of Farmers' Market to Czech Farmersen_US
dc.contributor.refereeSpilková, Jana
dc.identifier.aleph001525032
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeography and Cartographyen_US
thesis.degree.disciplineGeografie a kartografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csGeografie a kartografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGeography and Cartographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této práce je přínos farmářských trhů venkovu. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda mohou být farmářské trhy úspěšnou strategií pro české farmáře a zda jim přinášejí stejné výhody, jako uvádějí západní autoři. Teoretická část práce přibližuje problematiku tzv. nového paradigmatu rozvoje venkova, alternativních potravinových sítí, farmářských trhů a specifikaci podmínek českého zemědělství. Na základě rešerše literatury byly vymezeny hlavní přínosy a na tomto podkladě pak byly připraveny otázky pro rozhovory. Rozhovory byly prováděny s farmáři ze tří farmářských trhů v Praze. Z výsledků tohoto výzkumu je patrné, že vybrané farmářské trhy z části představují úspěšnou strategii pro farmáře i v odlišných podmínkách. Farmářské trhy mohou pro malého českého farmáře představovat alternativu prodeje, která zvýší jejich zisk a umožní jim získat větší část prodejní ceny produktu. Naopak příležitost ke vzniku nových pracovních míst nebyla potvrzena. Jen malá část farmářů potřebovala zaměstnat nového pracovníka. Klíčová slova: farmářské trhy - farmář - producent - přínosy - rozvoj venkova - Prahacs_CZ
uk.abstract.enThis paper is focused on the represented contributions of farmers' markets to farmers and rural areas. The goal of this research is to find out if farmers' markets can be a thriving strategy for Czech farmers and if they represent the same contributions as the western authors introduce. The theoretical portion of this paper provides a review of the new paradigm of rural development, alternative food networks, farmers' markets and specifies the conditions of Czech agriculture. The contributions based on the literature research were used as material for interviews with farmers from three selected farmers' markets in Prague. According to the results from the interviews, it seems that the farmers' markets are partly a thriving strategy for Czech farmers despite differing conditions in agriculture. The farmers' market can be, for small Czech farmers, a way to increase their profits as well as provide them with a larger portion of the sales price. By contrast, the potential to increase employment by generating new job opportunity was not proved to be true. Only a small part of farmers needed to employ another person. Keywords: Farmers' market - Farmer - Producer - Contributions - Rural development - Pragueen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990015250320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV