Lokalizační faktory nákupních center: případová studie nákupních center v Praze
Localization factors of shopping centers: Case study of shopping centers in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44395Identifikátory
SIS: 119044
Kolekce
- Kvalifikační práce [20096]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pospíšilová, Lucie
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Demografie se sociální geografií
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
10. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
nákupní centra, lokalizační faktory, PrahaKlíčová slova (anglicky)
shopping centers, localisation factors, PragueLokalizace ekonomických aktivit je v odborné literatuře velice často a dlouhodobě diskutovaná otázka. Zejména určení lokalizačních faktorů pro maloobchodní jednotky v tak komplexním prostředí, jako je metropolitní Praha, je velice komplikovaný proces. Rozdíl v řádu i několika desítek metrů může rozhodnout o celém úspěchu či neúspěchu daného nákupního centra. V první části práce je tak uvedena a diskutována celá řada studií a metod s rozdílnými přístupy k určení této lokality. Výsledky práce ukazují na snahu zákazníků o minimalizaci času a námahy vynaložené na nakupování, jejímž odrazem je právě důraz na dostupnost stanice metra jako hlavního lokalizačního faktoru v pražském prostředí. Avšak nejen samotná lokalizace, ale také preference zákazníků určitého marketingového mixu a charakteristik center ovlivňují jejich úspěšnost. Klíčová slova: nákupní centrum, lokalizační faktory, Praha, metro, dostupnost
Localisation of economic activities is an often debated issue in the expert literature. In particular, the factors determining the location of retail units in such a complex environment, as is the metropolitan Prague, is a very complicated process. Variance of several meters can determine the entire success or failure of the shopping center. Therefore, the first part of this thesis presents and discuss a broad range of studies and methods with different approaches to determine location analysis. The results of this thesis show the efforts of customers to minimize time and effort spent on shopping, which is just a reflection of the proximity and availability of metro station as the main localization factor in Prague's area. However, not only the location, but also the preferences of customers of specific marketing mix and characteristics affect the success of these centers. Key words: shopping center, localisation factors, Prague, metro, availability