Zobrazit minimální záznam

Localization factors of shopping centers: Case study of shopping centers in Prague
dc.contributor.advisorSpilková, Jana
dc.creatorHladík, Zdeněk
dc.date.accessioned2017-05-07T12:56:11Z
dc.date.available2017-05-07T12:56:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44395
dc.description.abstractLokalizace ekonomických aktivit je v odborné literatuře velice často a dlouhodobě diskutovaná otázka. Zejména určení lokalizačních faktorů pro maloobchodní jednotky v tak komplexním prostředí, jako je metropolitní Praha, je velice komplikovaný proces. Rozdíl v řádu i několika desítek metrů může rozhodnout o celém úspěchu či neúspěchu daného nákupního centra. V první části práce je tak uvedena a diskutována celá řada studií a metod s rozdílnými přístupy k určení této lokality. Výsledky práce ukazují na snahu zákazníků o minimalizaci času a námahy vynaložené na nakupování, jejímž odrazem je právě důraz na dostupnost stanice metra jako hlavního lokalizačního faktoru v pražském prostředí. Avšak nejen samotná lokalizace, ale také preference zákazníků určitého marketingového mixu a charakteristik center ovlivňují jejich úspěšnost. Klíčová slova: nákupní centrum, lokalizační faktory, Praha, metro, dostupnostcs_CZ
dc.description.abstractLocalisation of economic activities is an often debated issue in the expert literature. In particular, the factors determining the location of retail units in such a complex environment, as is the metropolitan Prague, is a very complicated process. Variance of several meters can determine the entire success or failure of the shopping center. Therefore, the first part of this thesis presents and discuss a broad range of studies and methods with different approaches to determine location analysis. The results of this thesis show the efforts of customers to minimize time and effort spent on shopping, which is just a reflection of the proximity and availability of metro station as the main localization factor in Prague's area. However, not only the location, but also the preferences of customers of specific marketing mix and characteristics affect the success of these centers. Key words: shopping center, localisation factors, Prague, metro, availabilityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectnákupní centracs_CZ
dc.subjectlokalizační faktorycs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectshopping centersen_US
dc.subjectlocalisation factorsen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.titleLokalizační faktory nákupních center: případová studie nákupních center v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-10
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119044
dc.title.translatedLocalization factors of shopping centers: Case study of shopping centers in Pragueen_US
dc.contributor.refereePospíšilová, Lucie
dc.identifier.aleph001524959
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDemography and Social Geographyen_US
thesis.degree.disciplineDemografie se sociální geografiícs_CZ
thesis.degree.programDemographyen_US
thesis.degree.programDemografiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDemografie se sociální geografiícs_CZ
uk.degree-discipline.enDemography and Social Geographyen_US
uk.degree-program.csDemografiecs_CZ
uk.degree-program.enDemographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csLokalizace ekonomických aktivit je v odborné literatuře velice často a dlouhodobě diskutovaná otázka. Zejména určení lokalizačních faktorů pro maloobchodní jednotky v tak komplexním prostředí, jako je metropolitní Praha, je velice komplikovaný proces. Rozdíl v řádu i několika desítek metrů může rozhodnout o celém úspěchu či neúspěchu daného nákupního centra. V první části práce je tak uvedena a diskutována celá řada studií a metod s rozdílnými přístupy k určení této lokality. Výsledky práce ukazují na snahu zákazníků o minimalizaci času a námahy vynaložené na nakupování, jejímž odrazem je právě důraz na dostupnost stanice metra jako hlavního lokalizačního faktoru v pražském prostředí. Avšak nejen samotná lokalizace, ale také preference zákazníků určitého marketingového mixu a charakteristik center ovlivňují jejich úspěšnost. Klíčová slova: nákupní centrum, lokalizační faktory, Praha, metro, dostupnostcs_CZ
uk.abstract.enLocalisation of economic activities is an often debated issue in the expert literature. In particular, the factors determining the location of retail units in such a complex environment, as is the metropolitan Prague, is a very complicated process. Variance of several meters can determine the entire success or failure of the shopping center. Therefore, the first part of this thesis presents and discuss a broad range of studies and methods with different approaches to determine location analysis. The results of this thesis show the efforts of customers to minimize time and effort spent on shopping, which is just a reflection of the proximity and availability of metro station as the main localization factor in Prague's area. However, not only the location, but also the preferences of customers of specific marketing mix and characteristics affect the success of these centers. Key words: shopping center, localisation factors, Prague, metro, availabilityen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990015249590106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV