Integrace dětí cizinců ve školách - případová studie výběrového gymnázia Christiana Dopplera v Praze
Integration of Foreign Children in Schools - Case Study Conducted in the Christian Doppler Secondary School in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44839Identifikátory
SIS: 99213
Kolekce
- Kvalifikační práce [20097]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fiedlerová, Klára
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
7. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Integrace dětí cizinců ve školách - případová studie výběrového gymnázia Christiana Dopplera v Praze Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je zjistit jak a do jaké míry se integrují děti cizinců navštěvující český vzdělávací systém a jakých studijních výsledků v porovnání s českými spolužáky dosahují. Během integrace se děti cizinců potýkají s různými vlivy nové společnosti a zároveň jsou nadále ovlivňovány zvyky a tradicemi původní společnosti. Bakalářská práce se proto zabývá jak procesem integrace, tak i různými vlivy a faktory s ní spojenými. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je založena především na rešerši relevantní literatury a příslušných výzkumů. Praktická část se týká kvantitativně-kvalitativního výzkumu realizovaného na Gymnáziu Christiana Dopplera v Praze 5. Výzkum byl založen na kvantitativních datech, poskytnutých vedením školy a dále pak obohacen o rozhovory s vybranými učiteli, žáky vybraných komunit a majority a vedením gymnázia. Klíčová slova: cizinci ve školách, integrace, vzdělávání, Vietnamci, Ukrajinci, Rusové
Integration of Foreign Children in Schools - case study conducted in the Christian Doppler Secondary School in Prague Abstract: The aim of this Bachelor thesis is to investigate how and to what extent foreign children integrate into the Czech educational system and what results they achieve in comparison to Czech pupils. During the process of integration, foreign children are faced with influences from their new society which they perceive in the context of the customs and traditions of their previous surroundings. This Bachelor thesis therefore investigates both the process of integration and the various effects and factors connected with it. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part draws from research of the relevant literature and studies. The practical part consists of both quantitative and qualitative research conducted in the Christian Doppler Secondary School in Prague. The research is based on quantitative data provided by the school officials and enhanced by interviews with chosen members of the teaching staff, representatives of foreign communities and majority and the school. Key words: foreigners in schools, integration, education, Vietnamese, Ukrainians, Russians