Zobrazit minimální záznam

Tactile perception children with severe visual impairment through application of STIP test
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorKramosilová, Zuzana
dc.date.accessioned2020-11-26T19:40:31Z
dc.date.available2020-11-26T19:40:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45361
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to provide a comprehensive summary of findings and statistical results of verification of visually impaired children's tactile abilities in preschool age (5 - 8 years), early school age (9 - 12 years) and older school age (13 - 17 years) using STIP tests I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). The STIP test, taken from the English original, is converted into Braille and testing reading abilities of numerals. The test assesses accuracy - error making in lines, rate and concentration.en_US
dc.description.abstractCílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVisually impaireden_US
dc.subjectvisually impaired studenten_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectserious visual impairmenten_US
dc.subjectvisual handicapen_US
dc.subjectsense of touchen_US
dc.subjecttouch perceptionen_US
dc.subjectBrailleen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectearly school ageen_US
dc.subjectold school ageen_US
dc.subjectcognitive processen_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectpersonality visually impairment individualsen_US
dc.subjectCzech education system (educational system)en_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectschool success children with visual impairmenten_US
dc.subjectZrakové postiženícs_CZ
dc.subjectdítě (žák) se zrakovým postiženímcs_CZ
dc.subjecttěžké zrakové postiženícs_CZ
dc.subjectzrakové vadycs_CZ
dc.subjecthmatcs_CZ
dc.subjecthmatové vnímánícs_CZ
dc.subjectBraillovo bodové písmocs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectstarší školní věkcs_CZ
dc.subjectpoznávací procesycs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectsociální učení a osobnost zrakově postiženého jedincecs_CZ
dc.subjectmožnosti vzdělávání dítěte v ČR (školský systém)cs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectškolní úspěšnost dítěte se zrakovým postiženímcs_CZ
dc.titleHmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIPcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-07
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId124657
dc.title.translatedTactile perception children with severe visual impairment through application of STIP testen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001499467
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to provide a comprehensive summary of findings and statistical results of verification of visually impaired children's tactile abilities in preschool age (5 - 8 years), early school age (9 - 12 years) and older school age (13 - 17 years) using STIP tests I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). The STIP test, taken from the English original, is converted into Braille and testing reading abilities of numerals. The test assesses accuracy - error making in lines, rate and concentration.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014994670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV