Zobrazit minimální záznam

Understanding Concrete Environment in Geographical Education Research
dc.contributor.advisorŘezníčková, Dana
dc.creatorTesařová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-07T20:21:30Z
dc.date.available2017-05-07T20:21:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/46161
dc.description.abstractCíl této práce je zaměřen na hledání geografického přístupu při čtení krajiny v návaznosti na didaktické účely. Cíl práce je sledován prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Práce navazuje na úvodní předvýzkumné šetření, spočívající ve tvorbě a ověřování terénního výukového programu o krajině pro žáky 7. - 9. tříd ZŠ. Pro účel hledání geografického přístupu při čtení krajiny byla využita metoda rozhovoru v ohniskové skupině, byly dotazovány 4 různé skupiny (odborní geografové, učitelé geografie a kontrolní skupina). Diplomová práce se skládá ze 4 částí. V první části je řešeno teoretické pojetí krajiny. Ve druhé části je představen předvýzkum a jeho výsledky. Třetí část je věnována výzkumnému projektu a metodologii výzkumu, představen je výběr respondentů, struktura dotazování i způsob sběru a analýzy dat. Závěrečná část práce je zaměřena na interpretaci, uskupení a porovnání výstupů. Pro analýzu dat byl použit software MAXQDA 10 Plus.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is focused on the phenomenon of understanding landscape among geographers in continuity with didactic purposes. The aim of this thesis is being reached by using a qualitative research methodology. The thesis builds on the initial investigation, focused on the question to which extend do pupils of grade 7th - 9th (upper primary school) are able to use their classroom knowledge on landscape in the field to understand/read concrete environment. In search for a geographical attitude while reading the landscape, four groups (two groups of geography graduates, geography teachers and a control group) were asked to find and come up with a solution in summing up the best way to perceive and read landscape. Diploma thesis consists of four parts. The first one presents definition of landscape and theoretical base to empirical research. The second one is description of my own field program and discussion of its aim and results. The third one describes qualitative research project including suitable methodology along with the description of the respondent choice, the structure of the questioning as well as the way of data collection and data analysis. The last one is focused on analyzing, comparing and summing up the results. Data have been worked up in qualitative analyzing software MAXQDA...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectčtení krajinycs_CZ
dc.subjectkrajinacs_CZ
dc.subjectterénní výukový programcs_CZ
dc.subjectgeografovécs_CZ
dc.subjectrozhovor v ohniskové skupiněcs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectunderstanding concrete environmenten_US
dc.subjectlandscapeen_US
dc.subjectfield programen_US
dc.subjectgeographersen_US
dc.subjectfocus group questionsen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.titleČtení krajiny jako geografická dovednostcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-18
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId51587
dc.title.translatedUnderstanding Concrete Environment in Geographical Education Researchen_US
dc.contributor.refereeKučera, Zdeněk
dc.identifier.aleph001525336
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCíl této práce je zaměřen na hledání geografického přístupu při čtení krajiny v návaznosti na didaktické účely. Cíl práce je sledován prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Práce navazuje na úvodní předvýzkumné šetření, spočívající ve tvorbě a ověřování terénního výukového programu o krajině pro žáky 7. - 9. tříd ZŠ. Pro účel hledání geografického přístupu při čtení krajiny byla využita metoda rozhovoru v ohniskové skupině, byly dotazovány 4 různé skupiny (odborní geografové, učitelé geografie a kontrolní skupina). Diplomová práce se skládá ze 4 částí. V první části je řešeno teoretické pojetí krajiny. Ve druhé části je představen předvýzkum a jeho výsledky. Třetí část je věnována výzkumnému projektu a metodologii výzkumu, představen je výběr respondentů, struktura dotazování i způsob sběru a analýzy dat. Závěrečná část práce je zaměřena na interpretaci, uskupení a porovnání výstupů. Pro analýzu dat byl použit software MAXQDA 10 Plus.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is focused on the phenomenon of understanding landscape among geographers in continuity with didactic purposes. The aim of this thesis is being reached by using a qualitative research methodology. The thesis builds on the initial investigation, focused on the question to which extend do pupils of grade 7th - 9th (upper primary school) are able to use their classroom knowledge on landscape in the field to understand/read concrete environment. In search for a geographical attitude while reading the landscape, four groups (two groups of geography graduates, geography teachers and a control group) were asked to find and come up with a solution in summing up the best way to perceive and read landscape. Diploma thesis consists of four parts. The first one presents definition of landscape and theoretical base to empirical research. The second one is description of my own field program and discussion of its aim and results. The third one describes qualitative research project including suitable methodology along with the description of the respondent choice, the structure of the questioning as well as the way of data collection and data analysis. The last one is focused on analyzing, comparing and summing up the results. Data have been worked up in qualitative analyzing software MAXQDA...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990015253360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV