Didaktické hry pro aktivní chemické vzdělávání na gymnáziu
Didactic games for active chemistry education at grammar schools
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47461Identifikátory
SIS: 120062
Kolekce
- Kvalifikační práce [20096]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Teplá, Milada
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
16. 3. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Univerzita Karlova v Praze - írodov decká fakulta Katedra u itelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, eská republika Didaktické hry pro aktivní chemické vzd lávání na gymnáziu Mgr. Veronika Burešová nikanika@seznam.cz V této rigorózní práci byly shrnuty aktivizující didaktické metody, zejména didaktické hry. Byly vytvo eny podklady, metodiky a pom cky šesti didaktických her a návrhy dalších sedmi her k využití pro výuku chemie na gymnáziu. Uvedené hry byly prakticky ov eny v rámci výuky. Dále pak z nich byly vybrány dv didaktické hry s tém stejnými otázkami, Hlasuj a Chemlife, které byly odehrány ve dvou t ídách t etích ro ník ty letého gymnázia. Ve zbývajících dvou t ídách etích ro ník tyto hry odehrány nebyly. Tyto t ídy poté sloužily jako srovnávací t ídy pro porovnání v domostí na základ stejného chemického testu na vybrané u ivo. Díky vyhodnocení získaných výsledk z testového šet ení bylo dokázáno, že výuka kombinovanou formou (výklad a procvi ení formou didaktických her) je ú inn jší než výuka, která probíhá tradi ním zp sobem.
Charles University in Prague - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Didactic games for active chemistry education at grammar schools Mgr. Veronika Burešová nikanika@seznam.cz This thesis summarizes activating teaching methods, with special emphasis on educational games. Specifically the background, methodology and teaching aids for six games were developed and seven other games were proposed for teaching chemismy at grammar schools. The developed games were tested in the classroom. Furthermore two of these games, with similar questions /Hlasuj, Chemlife/ were played with two grammar school junior classes. Two other junior classes did not play any educational games. These then served as reference for comparing knowledge of the subject matter covered. Evaluation of a standard test showed that a combined teaching method (explication and practice in the form of didactic games) is more effective than a more traditional approach.