Zobrazit minimální záznam

Didactic games for active chemistry education at grammar schools
dc.contributor.advisorŠulcová, Renata
dc.creatorBurešová, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-08T03:24:01Z
dc.date.available2017-05-08T03:24:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/47461
dc.description.abstractUniverzita Karlova v Praze - írodov decká fakulta Katedra u itelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, eská republika Didaktické hry pro aktivní chemické vzd lávání na gymnáziu Mgr. Veronika Burešová nikanika@seznam.cz V této rigorózní práci byly shrnuty aktivizující didaktické metody, zejména didaktické hry. Byly vytvo eny podklady, metodiky a pom cky šesti didaktických her a návrhy dalších sedmi her k využití pro výuku chemie na gymnáziu. Uvedené hry byly prakticky ov eny v rámci výuky. Dále pak z nich byly vybrány dv didaktické hry s tém stejnými otázkami, Hlasuj a Chemlife, které byly odehrány ve dvou t ídách t etích ro ník ty letého gymnázia. Ve zbývajících dvou t ídách etích ro ník tyto hry odehrány nebyly. Tyto t ídy poté sloužily jako srovnávací t ídy pro porovnání v domostí na základ stejného chemického testu na vybrané u ivo. Díky vyhodnocení získaných výsledk z testového šet ení bylo dokázáno, že výuka kombinovanou formou (výklad a procvi ení formou didaktických her) je ú inn jší než výuka, která probíhá tradi ním zp sobem.cs_CZ
dc.description.abstractCharles University in Prague - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Didactic games for active chemistry education at grammar schools Mgr. Veronika Burešová nikanika@seznam.cz This thesis summarizes activating teaching methods, with special emphasis on educational games. Specifically the background, methodology and teaching aids for six games were developed and seven other games were proposed for teaching chemismy at grammar schools. The developed games were tested in the classroom. Furthermore two of these games, with similar questions /Hlasuj, Chemlife/ were played with two grammar school junior classes. Two other junior classes did not play any educational games. These then served as reference for comparing knowledge of the subject matter covered. Evaluation of a standard test showed that a combined teaching method (explication and practice in the form of didactic games) is more effective than a more traditional approach.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleDidaktické hry pro aktivní chemické vzdělávání na gymnáziucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-03-16
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId120062
dc.title.translatedDidactic games for active chemistry education at grammar schoolsen_US
dc.contributor.refereeTeplá, Milada
dc.identifier.aleph001448362
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csUniverzita Karlova v Praze - írodov decká fakulta Katedra u itelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, eská republika Didaktické hry pro aktivní chemické vzd lávání na gymnáziu Mgr. Veronika Burešová nikanika@seznam.cz V této rigorózní práci byly shrnuty aktivizující didaktické metody, zejména didaktické hry. Byly vytvo eny podklady, metodiky a pom cky šesti didaktických her a návrhy dalších sedmi her k využití pro výuku chemie na gymnáziu. Uvedené hry byly prakticky ov eny v rámci výuky. Dále pak z nich byly vybrány dv didaktické hry s tém stejnými otázkami, Hlasuj a Chemlife, které byly odehrány ve dvou t ídách t etích ro ník ty letého gymnázia. Ve zbývajících dvou t ídách etích ro ník tyto hry odehrány nebyly. Tyto t ídy poté sloužily jako srovnávací t ídy pro porovnání v domostí na základ stejného chemického testu na vybrané u ivo. Díky vyhodnocení získaných výsledk z testového šet ení bylo dokázáno, že výuka kombinovanou formou (výklad a procvi ení formou didaktických her) je ú inn jší než výuka, která probíhá tradi ním zp sobem.cs_CZ
uk.abstract.enCharles University in Prague - Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Albertov 3, 128 40 Praha 2, Czech Republic Didactic games for active chemistry education at grammar schools Mgr. Veronika Burešová nikanika@seznam.cz This thesis summarizes activating teaching methods, with special emphasis on educational games. Specifically the background, methodology and teaching aids for six games were developed and seven other games were proposed for teaching chemismy at grammar schools. The developed games were tested in the classroom. Furthermore two of these games, with similar questions /Hlasuj, Chemlife/ were played with two grammar school junior classes. Two other junior classes did not play any educational games. These then served as reference for comparing knowledge of the subject matter covered. Evaluation of a standard test showed that a combined teaching method (explication and practice in the form of didactic games) is more effective than a more traditional approach.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014483620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV