Aplikace MCTS na hru Quoridor
Application of MCTS to the game Quoridor
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50262Identifikátory
SIS: 78134
Kolekce
- Kvalifikační práce [11267]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Majerech, Vladan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Monte Carlo Tree Search, Quoridor, UCTKlíčová slova (anglicky)
Monte Carlo Tree Search, Quoridor, UCTMonte Carlo Tree Search je relativně novou technikou prohledávání stromu navrženou pro počítačového hráče v hrách, které mají příliš velký stavový prostor na to, aby šel efektivně prohledávat deterministickým algoritmem. MCTS v základní verzi poskytuje jednoduchý způsob ohodnocování pozic bez jakýchkoliv doménově specificikých znalostí. MCTS byl již aplikován v mnoha variantách pro počítačové Go, jeho použití na ostatní hry však dosud není zdaleka tak hluboce prozkoumáno. Tato práce se zabývá možností použití MCTS na jednu konkrétní hru, a to Quridor.
Monte Carlo Tree Search is quite a new technique for searching a tree developed for a computer player in games, that have too large state space to be effectively searched by an deterministic algorithm. MCTS in its basic version offers a simple way to evaluate positions without any domain specific knowledge. MCTS was already applied in many variants for computer Go, however its usage for other games has not been nearly as deep studied. This work deals with the option of using MCTS on a particular game called Quoridor.