Povědomí žáků o civilizačních chorobách na ZŠ a SŠ
Knowledge about non-communicable diseases among students of basic and grammar schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51794Identifikátory
SIS: 124879
Kolekce
- Kvalifikační práce [20096]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ehler, Edvard
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
19. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce zkoumá problematiku výuky civilizačních chorob na českých školách z různých pohledů. Dotazníkovým šetřením byly zjišťovány názory a postoje učitelů k výuce tohoto tématu na základních školách a gymnáziích, a spokojenost budoucích učitelů s kvalitou přípravy v oblasti civilizačních chorob na vysokých školách. Pomocí testů byly posuzovány a porovnávány znalosti a vědomosti o těchto chorobách u žáků základního vzdělávání a gymnázií a rovněž u studentů vysokých škol. Práce se dále zabývá zhodnocením začlenění tohoto tématu do současných učebnic pro základní školy a gymnázia a jeho zařazením do školních vzdělávacích programů u různých škol. Součástí této práce jsou také vlastní navržené materiály, které by měly sloužit k podpoře výuky tématu civilizační choroby. Klíčová slova: civilizační choroby, výchova ke zdraví, ŠVP, dotazník, test, učebnice
The thesis examines the questions of teaching about non-communicable diseases in Czech schools from different perspectives. Questionnaire was used to analyse opinions and attitudes of teachers to teach about this subject at basic and grammar schools, and satisfaction of future teachers with the quality training about non-communicable diseases at universities. Tests were used to assessed and compared the knowledge of these diseases among pupils of basic and grammar schools as well as among university students. The thesis also focuses on evaluating of incorporation of the topic into the current textbooks for basic and secondary schools and at inclusion the topic in school curricula at different schools. Part of this work are also materials for pupils that should serve to support the teaching about non-communicable diseases. Key words: non-communicable diseases, health education, school curriculum, questionnaire, test, textbook