Zobrazit minimální záznam

Online gaming addiction: Does the frequent playing affect player's lifestyle?
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorRiegrová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-18T10:52:11Z
dc.date.available2017-05-18T10:52:11Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59650
dc.description.abstractThis thesis deals with online computer games and their influence on the lifestyle of players. The work is divided into 2 parts ─ theoretical and research. The theoretical part describes the basic information about the history of computer games and the Internet, the distribution of computer games, addictive behavior on the Internet and computer games as well as problems that can cause excessive use of computers. In the research part, I tried to find answers to research questions. The aim of the study was to determine whether excessive gaming affect health, spare time, work performance, school performance, relationships with family and friends, and other areas of everyday life. To collect data, I used both quantitative and qualitative methods. Using the questionnaire, respondents were split into two groups. In first there was those who fulfill criteria for dependence or addiction risk, and in the second, on the other hand, those who do not meet these criteria. Then I chose semi-structured interviews, with which I examined all the data related to lifestyle of gamers.In quantitative part of the research, I chose the method of survey, when I posted the questionnaire on the website and asked players to complete it. Overall I gained 59 respondents. The average age of the subjects was 22 years. The age...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá online počítačovými hrami a jejich vlivem na životní styl hráčů. Práce je rozdělena na 2 části ─ teoretickou a výzkumnou. V teoretické části jsou popsány základní údaje o historii počítačových her a internetu, rozdělení počítačových her, závislostním chování na internetu a počítačových hrách a také problémy, které může nadměrné užívání počítače způsobovat. Ve výzkumné části jsem se snažila najít odpověď na výzkumné otázky. Cílem práce bylo zjistit, zda nadměrné hraní počítačových her ovlivňuje zdravotní stav, trávení volného času, pracovní výkonnost, plnění školních povinností, vztah s rodinou a přáteli a další oblasti každodenního života. Ke sběru dat jsem využila kvantitativní i kvalitativní metody. Pomocí dotazníku jsem rozdělila respondenty na dvě skupiny. Do první spadali ti, kteří naplnili kritéria závislosti nebo jsou závislostí ohroženi a do druhé naopak ti, kteří tato kritéria nesplňují. Poté jsem zvolila semistrukturované rozhovory, pomocí nichž jsem zjišťovala všechny údaje týkající se životního stylu hráčů. V kvantitativní části výzkumu jsem zvolila metodu ankety, kdy jsem vyvěsila dotazník na webové stránky a požádala hráče o vyplnění. Celkem jsem získala 59 respondentů. Průměrný věk výzkumného souboru byl 22 let. Věkové rozmezí pro hráče, kteří naplnili...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectzávislost na online počítačových hráchcs_CZ
dc.subjectonline hrycs_CZ
dc.subjectnegativní dopadycs_CZ
dc.subjectzdravotní stavcs_CZ
dc.subjectživotní stylcs_CZ
dc.subjectonline gaming addictionen_US
dc.subjectonline gamesen_US
dc.subjectnegative impactsen_US
dc.subjecthealthen_US
dc.subjectlifestyleen_US
dc.titleZávislost na online počítačových hrách: Má časté hraní vliv na životní styl hráčů?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-11
dc.description.departmentDepartment of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId133550
dc.title.translatedOnline gaming addiction: Does the frequent playing affect player's lifestyle?en_US
dc.contributor.refereeVondráčková, Petra
dc.identifier.aleph001623025
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Adictology First Faculty of Medicine and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá online počítačovými hrami a jejich vlivem na životní styl hráčů. Práce je rozdělena na 2 části ─ teoretickou a výzkumnou. V teoretické části jsou popsány základní údaje o historii počítačových her a internetu, rozdělení počítačových her, závislostním chování na internetu a počítačových hrách a také problémy, které může nadměrné užívání počítače způsobovat. Ve výzkumné části jsem se snažila najít odpověď na výzkumné otázky. Cílem práce bylo zjistit, zda nadměrné hraní počítačových her ovlivňuje zdravotní stav, trávení volného času, pracovní výkonnost, plnění školních povinností, vztah s rodinou a přáteli a další oblasti každodenního života. Ke sběru dat jsem využila kvantitativní i kvalitativní metody. Pomocí dotazníku jsem rozdělila respondenty na dvě skupiny. Do první spadali ti, kteří naplnili kritéria závislosti nebo jsou závislostí ohroženi a do druhé naopak ti, kteří tato kritéria nesplňují. Poté jsem zvolila semistrukturované rozhovory, pomocí nichž jsem zjišťovala všechny údaje týkající se životního stylu hráčů. V kvantitativní části výzkumu jsem zvolila metodu ankety, kdy jsem vyvěsila dotazník na webové stránky a požádala hráče o vyplnění. Celkem jsem získala 59 respondentů. Průměrný věk výzkumného souboru byl 22 let. Věkové rozmezí pro hráče, kteří naplnili...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with online computer games and their influence on the lifestyle of players. The work is divided into 2 parts ─ theoretical and research. The theoretical part describes the basic information about the history of computer games and the Internet, the distribution of computer games, addictive behavior on the Internet and computer games as well as problems that can cause excessive use of computers. In the research part, I tried to find answers to research questions. The aim of the study was to determine whether excessive gaming affect health, spare time, work performance, school performance, relationships with family and friends, and other areas of everyday life. To collect data, I used both quantitative and qualitative methods. Using the questionnaire, respondents were split into two groups. In first there was those who fulfill criteria for dependence or addiction risk, and in the second, on the other hand, those who do not meet these criteria. Then I chose semi-structured interviews, with which I examined all the data related to lifestyle of gamers.In quantitative part of the research, I chose the method of survey, when I posted the questionnaire on the website and asked players to complete it. Overall I gained 59 respondents. The average age of the subjects was 22 years. The age...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1.LF UK a VFN v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990016230250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV