Emoční inteligence a její měření
Emotional Intelligence and its Measuring
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60268Identifikátory
SIS: 104997
Kolekce
- Kvalifikační práce [23747]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marková, Dagmar
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
13. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Emoční inteligence, definice emoční inteligence, koncepce emoční inteligence, měřící nástroje emoční inteligence, využití emoční inteligenceKlíčová slova (anglicky)
Emotional Intelligence, Definition of Emotional Intelligence, Concepts of Emotional Intelligence, Measure Methods of Emotional Intelligence, Use of Emotional IntelligenceZákladním tématem této bakalářské práce jsou významné koncepce emoční inteligence a jejich užití při měření tohoto fenoménu. Práce stručně seznamuje se základními rysy koncepcí emoční inteligence i s měřicími nástroji, které jsou s jejími koncepcemi spojené. Zároveň ukazuje, v jaké fázi vývoje se aktuální chápání emoční inteligence nachází. V empirické části bude použit vybraný měřicí nástroj emoční inteligence. Cílem této práce je popsat tři možnosti v měření emoční inteligence a demonstrovat její měření na jednom sebehodnotícím testu. Předpokládaný postup je komparace existujících měřicích metod a následné využití metody SSEIT na vzorku dvou lidí. Úroveň emoční inteligence bude porovnávána dotazníkovým šetřením na vzorku deseti lidí, kteří se s dotazovanými znají. Srovnání výsledků ukáže, nakolik se odpovědi prvotních dvou testovaných osob shodují nebo liší s názory jejich deseti známých a jaká je tedy výpovědní hodnota sebehodnotících testů emoční inteligence.
This bachelor thesis includes a summary of famous concepts of emotional intelligence and the use of them. The thesis briefly introduces with their basic features and measure methods connected to the concepts. By this, it shows the stage of development of emotional intelligence today. One measure method will be used in the applicative part of the thesis. The aim of the thesis is to outline alternative ways of understanding the topic of emotional intelligence and different ways of using emotional intelligence in practise. The models are supposed to be compared and contrasted and two people with different emotional intelligence level should be tested. Ten people who know the two, will answer questions about them. The two people will be also tested in one measure method. The results should show, whether there is a difference between a prediction and the test results or not.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Emoční inteligence a přístupy k jejímu poznávání a měření
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTarasenko, Sabina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 22. 6. 2015Cílem této práce je poskytnout přehled vývoje pojmu emoční inteligence, nejvýznamnějších konceptů zabývajících se tímto tématem a metod sloužících k jejímu poznávání a měření, které jsou spojené s modely. Pro dobrou orientaci ... -
Důvěra v algoritmy ve vztahu k antropomorfním tendencím
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBeranová, Helena (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 6. 9. 2024Důvěra v AI technologie se v poslední době ukazuje být určujícím faktorem pro jejich přijetí. Podle některých autorů může být tato důvěra dvojí, a to taková, která je jako ve člověka; a důvěra v technologie/funkčnost. ... -
Klima školní třídy a emoční inteligence třídního učitele
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMráčková, Karolína (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2020)Datum obhajoby: 19. 6. 2020This thesis is focused on two main topics: classroom climate and teacher's emotional intelligence. Firstly, the phenomenon of classroom climate is introduced. Various aspects of the topic are described, including the role ...