Zobrazit minimální záznam

Planning and Evaluation of Primary Preventive Programme Called Heterosexism and Homophobia in Elementary School
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorHajdíková, Lada
dc.date.accessioned2020-08-27T15:34:53Z
dc.date.available2020-08-27T15:34:53Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67287
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá prevencí homofobní šikany , která může pramenit z homofobních a heterosexistických postojů, ve školních vrstevnických skupinách dvou 8. tříd v období rané adolescence. Empirická část byla realizována formou akčního výzkumu, který zahrnoval úvodní zmapování situace znalostí žáků_yňo různých sexuálních a genderových identitách a jejich postojů k neheterosexuálním lidem prostřednictvím dotazníkového šetření v konkrétních žákovských kolektivech; následné vytvoření primárně preventivního programu skládajícího se z aktivit a diskuzí na téma neheterosexuálních identit, heteronormativity, homofobie a homofobní šikany; dále evaluaci programu ve formědotazníkového šetření; a nakonec výsledné zhodnocení změny postojů a názorů žáků_yň. Teoretická část představuje dosavadní poznatky k hlavním aspektům zkoumaného tématu, tj. šikana a homofobní šikana ve školním prostředí a vrstevnických kolektivech, oblast primární prevence negativních jevů, přičemž vychází z konceptů homofobie, heterosexismu a heteronormativity.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on prevention of homophobic bullying that can result from homophobic and hetersosexist attitudes. It is based on action research in two peer groups in 8th grade classes. The empiric part included initial mapping of knowledge of students on various sexual and gender identities and their attitudes towards non-heterosexual people via questionnaires; development and implementation of a primary prevention programme on non-heterosexual identities, heteronormativity hompphobia and homophobic bullying; evaluation of the programme via questionnaires; and final evaluation of changes of attitudes of the target group. The theoretical part covers current knowledge on the main aspects of the research toppic (bullying, homophobic bullying at school environment and peer collectives) and the area of primary prevention of negative phonemena. It is based on concepts of homophobia, heterosexism and heteronormativity.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjecthomophobiaen_US
dc.subjectheterosexismen_US
dc.subjectheteronormativityen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.subjecthomophobic bullyingen_US
dc.subjectaction researchen_US
dc.subjectevaluationen_US
dc.subjecthomofobiecs_CZ
dc.subjectheterosexismuscs_CZ
dc.subjectheteronormativitacs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjecthomofobní šikanacs_CZ
dc.subjectakční výzkumcs_CZ
dc.subjectevaluacecs_CZ
dc.titlePříprava a evaluace primárně preventivního programu "Heterosexismus a homofobie" na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-02-11
dc.description.departmentKatedra genderových studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gender Studiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId108891
dc.title.translatedPlanning and Evaluation of Primary Preventive Programme Called Heterosexism and Homophobia in Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeKobová, Ĺubica
dc.identifier.aleph001937917
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGenderová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineGender Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra genderových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Gender Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csGenderová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enGender Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá prevencí homofobní šikany , která může pramenit z homofobních a heterosexistických postojů, ve školních vrstevnických skupinách dvou 8. tříd v období rané adolescence. Empirická část byla realizována formou akčního výzkumu, který zahrnoval úvodní zmapování situace znalostí žáků_yňo různých sexuálních a genderových identitách a jejich postojů k neheterosexuálním lidem prostřednictvím dotazníkového šetření v konkrétních žákovských kolektivech; následné vytvoření primárně preventivního programu skládajícího se z aktivit a diskuzí na téma neheterosexuálních identit, heteronormativity, homofobie a homofobní šikany; dále evaluaci programu ve formědotazníkového šetření; a nakonec výsledné zhodnocení změny postojů a názorů žáků_yň. Teoretická část představuje dosavadní poznatky k hlavním aspektům zkoumaného tématu, tj. šikana a homofobní šikana ve školním prostředí a vrstevnických kolektivech, oblast primární prevence negativních jevů, přičemž vychází z konceptů homofobie, heterosexismu a heteronormativity.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on prevention of homophobic bullying that can result from homophobic and hetersosexist attitudes. It is based on action research in two peer groups in 8th grade classes. The empiric part included initial mapping of knowledge of students on various sexual and gender identities and their attitudes towards non-heterosexual people via questionnaires; development and implementation of a primary prevention programme on non-heterosexual identities, heteronormativity hompphobia and homophobic bullying; evaluation of the programme via questionnaires; and final evaluation of changes of attitudes of the target group. The theoretical part covers current knowledge on the main aspects of the research toppic (bullying, homophobic bullying at school environment and peer collectives) and the area of primary prevention of negative phonemena. It is based on concepts of homophobia, heterosexism and heteronormativity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra genderových studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990019379170106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV