dc.contributor.advisor | Chejnová, Pavla | |
dc.creator | Benešová, Dominika | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T03:22:47Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T03:22:47Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67473 | |
dc.description.abstract | Komunikační kompetence je jednou z klíčových kompetencí, kterých by žáci měli během průběhu vzdělávání dosáhnout. Předmět této práce - výuka pragmatických aspektů úzce s komunikační kompetencí souvisí. Práce se zaměřuje na výuku pragmatických aspektů na základních školách. Na základě odborné literatury jsou vymezeny základní termíny jako kooperační komunikace, zdvořilostní komunikace, manipulace, argumentace, neverbální komunikace a asertivita. V praktické části se práce zabývá především analýzou učebnic - jak je v učebnicích téma pragmatických aspektů zpracováno. Další častí je analýza dotazníkového šetření, ve kterém byl vzorek učitelů tázán, jakým způsobem pragmatické aspekty řečové komunikace vyučují a zda toto učivo jejich žáci ovládají. Poslední část práce zahrnuje pracovní listy, ve kterých jsou navrženy aktivity na procvičení zkoumaných pragmatických aspektů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Communication skill is one of the key competencies that pupils should achieve during the compulsory education. The subject of this work - teaching pragmatic aspects is closely related to communication competence. The thesis focuses on teaching of pragmatic aspects in primary schools. Based on the theoretical literature there are defined basic terms such as cooperative communication, politeness principle, manipulation, argumentation, nonverbal communication and assertiveness. In the practical part the thesis focuses on the analysis of textbooks - how are the pragmatic aspects included in the textbooks. Other part is concerned with the analysis of the survey in which several teachers were asked about how the pragmatic aspects of speech communication are taught and how well is this subject matter mastered by their pupils. The last section includes worksheets, in which the activities are designed to practice examined pragmatic aspects. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Pragmatic aspects | cs_CZ |
dc.subject | speech communication | cs_CZ |
dc.subject | communication education | cs_CZ |
dc.subject | communication skills | cs_CZ |
dc.subject | RVP | cs_CZ |
dc.subject | didactics | cs_CZ |
dc.subject | textbooks | cs_CZ |
dc.subject | Pragmatic aspects | en_US |
dc.subject | speech communication | en_US |
dc.subject | communication education | en_US |
dc.subject | communication skills | en_US |
dc.subject | RVP | en_US |
dc.subject | didactics | en_US |
dc.subject | textbooks | en_US |
dc.title | Pragmatika aspektů řečové komunikace na základní škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-21 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 119009 | |
dc.title.translated | Pragmatic aspects of speech communication at the elementary school | en_US |
dc.contributor.referee | Palkosková, Olga | |
dc.identifier.aleph | 001777569 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech Language | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - český jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Czech Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Komunikační kompetence je jednou z klíčových kompetencí, kterých by žáci měli během průběhu vzdělávání dosáhnout. Předmět této práce - výuka pragmatických aspektů úzce s komunikační kompetencí souvisí. Práce se zaměřuje na výuku pragmatických aspektů na základních školách. Na základě odborné literatury jsou vymezeny základní termíny jako kooperační komunikace, zdvořilostní komunikace, manipulace, argumentace, neverbální komunikace a asertivita. V praktické části se práce zabývá především analýzou učebnic - jak je v učebnicích téma pragmatických aspektů zpracováno. Další častí je analýza dotazníkového šetření, ve kterém byl vzorek učitelů tázán, jakým způsobem pragmatické aspekty řečové komunikace vyučují a zda toto učivo jejich žáci ovládají. Poslední část práce zahrnuje pracovní listy, ve kterých jsou navrženy aktivity na procvičení zkoumaných pragmatických aspektů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Communication skill is one of the key competencies that pupils should achieve during the compulsory education. The subject of this work - teaching pragmatic aspects is closely related to communication competence. The thesis focuses on teaching of pragmatic aspects in primary schools. Based on the theoretical literature there are defined basic terms such as cooperative communication, politeness principle, manipulation, argumentation, nonverbal communication and assertiveness. In the practical part the thesis focuses on the analysis of textbooks - how are the pragmatic aspects included in the textbooks. Other part is concerned with the analysis of the survey in which several teachers were asked about how the pragmatic aspects of speech communication are taught and how well is this subject matter mastered by their pupils. The last section includes worksheets, in which the activities are designed to practice examined pragmatic aspects. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017775690106986 | |