The Analysis of the Czech Mobile Market with Focus on Prepaid and Low-Cost Postaid Tariffs
Analýza českého mobilního trhu se zaměřením na předplacené a levné paušální tarify.
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70944Identifikátory
SIS: 138126
Kolekce
- Kvalifikační práce [18347]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čech, František
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
17. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Telekomunikace, trh, mobil, předplacená karta, tarif, prepaid, postpaid, srovnání, spotřební koš, mobilní operátor, virtuální mobilní operátorKlíčová slova (anglicky)
Telecommunications, market, mobile, prepaid, postpaid, tariff, plan, comparison, mobile virtual network operator, mobile network operator, mobile basketTato práce přináší analýzu českého mobilního trhu, který prodělal v poslední době značné změny. Analýza se zaměřuje zejména na levnější varianty tarifů se závazkem a takzvané předplacené karty. Porovnává současné nabídky tří největších mobilních operátoru s nabídkou, kterou přinesli na trh virtuální operátoři, a snaží se určit nejlevnější variantu pro různé úrovně spotřeby. Pro srovnání cen nabídek odlišných operátorů byla použita metoda spotřebních košů, kterou vytvořila OECD pro porovnávání cenové hladiny mobilních služeb v různých státech. ČTÚ převzal tento postup a přizpůsobil ho tak, aby odrážel specifika českého trhu s mobilními službami. Metodologie obou institucí byly aplikovány. Spotřební koše zahrnují určitý počet provolaných minut a poslaných SMS. Některé navíc zohledňují stále rostoucí poptávku po mobilním internetu a zahrnují tak i jisté množství dat. Analýza ukazuje, že nabídka virtuálních operátorů silně konkuruje plnohodnotným operátorům i v poskytování služeb zákazníkům s poměrně vysokou spotřebou mobilních služeb. Dále se práce snaží odhalit možné distorze v nabídkách jednotlivých operátorů, kdy je pro určitou úroveň spotřeby výhodnější předplacená karta, přestože existují tarify, které by měly tuto spotřebu poskytovat za nižší ceny. Výsledky odhalují, že v nabídkách všech tří...
This thesis analyzes the Czech mobile market which has recently undergone significant changes. It focuses on the prepaid plans and low-cost postpaid tariffs and compares offers of all three full-fledged mobile operators which are currently available and the tariffs provided by the mobile virtual operators. The aim is to determine the cheapest option for different levels of consumption. To compare the prices of mobile services provided by the individual operators, the OECD basket methodology was established. The ČTÚ adopted this approach and adjusted it in order to reflect specific patterns of the Czech mobile market. Both of these methodologies were employed. The mobile baskets include a voice and text usage and in addition, some of them take into consideration the growing demand for mobile internet and thus, a certain amount of data is added to these baskets. The results show that the virtual operators are able to compete with the full-fledged operators in providing services even to customers with a relatively high consumption. Furthermore, the thesis seeks to identify possible distortions within the operators' offers, which occur when a customer with a certain consumption is better off choosing a prepaid tariff over the postpaid even though the postpaid tariff is supposed to cover this usage for a lower...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
M-commerce jako nový fenomén nakupování
Výsledek obhajoby: OBHÁJENODlouhá, Markéta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 27. 1. 2014(česky): Práce se zabývá fenoménem m-commerce. Ve stručné historii je popsán vývoj a zlomové okamžiky pro rozvoj tohoto segmentu a jeho následná adaptace. Dále je pojednáno o typech transakcí, které jsou přes mobilní ... -
Mobilní vzdělávání (m-learning): možnosti a limity mobilních technologií pro vzdělávací programy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBouzková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 14. 9. 2015Hlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat trend mobilního vzdělávání v prostředí českých škol, zjistit, zda ovlivňuje informační chování žáků a určit, jak s mobilními zařízeními pracují. V prvních kapitolách jsou definovány ... -
Změny dopravního chování během života: zjištění z retrospektivního dotazníkového šetření
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONejedlá, Štěpánka (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2023)Datum obhajoby: 8. 9. 2023This bachelor thesis thematically falls under the topic of mobility biographies. The research focuses on events during the life of individuals that change their thinking about the choice of means of transport or influence ...