Strategie žákovských řešení úloh rovnicového typu ve 4. a 5. ročníku ZŠ
Strategy of students' problem solving equation type in the 4th and 5th grade of primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79504Identifikátory
SIS: 146165
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaslová, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
19. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
strategie, strategie úspěšná, strategie neúspěšná, transmisivní a konstruktivistický styl vyučování, úlohy rovnicového typu, žákovské řešení úlohyKlíčová slova (anglicky)
strategy, successful strategy, non-successful strategy, transmisive and constructivistic way of teaching, the type of equation tasks, pupil's solution of the problemV současné době se na školách kromě tradičního pojetí výuky matematice vyskytuje i způsob výuky Hejného metodou. Cílem této práce je porovnat dvě skupiny žáků (tradičně vedení a vedení Hejného metodou) a jejich strategie při řešení úloh rovnicového typu a v závislosti na tom i jejich úspěšnost řešení. Do skupiny, která je vyučována tradičně, byli vybráni ti žáci 4. a 5. ročníku ZŠ, kteří při výuce používají učebnice řady Alter. Do druhé skupiny ti žáci 4. a 5. ročníku, kteří při výuce používají učebnice od autorů Hejný a kolektiv. Na základě dvou předexperimentů byly vybrány a formulovány úlohy pro samotný experiment. Součástí experimentu jsou i rozhovory s vybranými žáky. KLÍČOVÁ SLOVA strategie, strategie úspěšná, strategie neúspěšná, transmisivní a konstruktivistický styl vyučování, úlohy rovnicového typu, žákovské řešení úloh
Nowadays we can meet instead of the traditional approach to teaching math also Hejný method in schools. The aim of this thesis is to compare two groups of students (traditionally lead and lead by Hejný method) and their strategies for solving problems of the type of equation, and to compare how successful their solutions are. For the group which is taught traditionally, there were chosen the pupils in the 4th and 5th grade of primary school, who used to use the textbook of the series Alter. In the other group there were chosen pupils who use the textbooks by Hejný et al. Before the experiment there had been selected and formulated tasks for the experiment itself. A part of the experiment are also interviews with selected students. KEYWORDS strategy, successful strategy, non-successful strategy, transmisive and constructivistic way of teaching, the type of equation tasks, pupil's solution of the problem
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Stratégia značky Redken - modifikácia B2B orientácie podniku smerom k B2C
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOLacková, Karina (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2022)Datum obhajoby: 21. 6. 2022The main topic of this thesis is the modification of the Redken brand strategy from B2B to B2C orientation. Within the theoretical part, the current beauty market is primarily examined. The most important factors influencing ... -
Verbal communication strategies in English as a foreign language
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČervenková, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 10. 9. 2018It is desirable that language learners develop their strategic competence, which allows them to communicate the intended meaning when facing breakdowns in communication. One of the manifestations of strategic competence ... -
Český a Irský protokol k Lisabonské smlouvě : vyjednávání a argumentace malých států
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTřeštík, Marek (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2014)Datum obhajoby: 18. 6. 2014This bachelor thesis focuses on negotiation strategies used by "small states" that are defined in the theoretical part of the thesis. In the form of a case study, the thesis analyses Irish and Czech approach to ...