Paměťové funkce u dětí s vývojovou vadou
The Memory Function in Children with Developmental Problems
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8337Identifikátory
SIS: 21723
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Michalová, Zdena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
22. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce pojednává o problematice paměťových funkcí u dětí se specifickou jazykovou poruchou - vývojovou dysfázií. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů - paměť, paměť ve vztahu k řeči, paměť u dětí mladšího školního věku, paměť u vývojové dysfázie. Praktická část nabízí srovnání dvou skupin pomocí diagnostického materiálu pro hodnocení verbální funkční paměti. Nejprve jsem testovala děti z běžných základních škol, zjišťovala jejich výkonnost paměti. Druhou skupinu tvořily děti s vývojovou dysfázií. Provedla jsem analýzu, srovnání výkonu dvou skupin a určité vyhodnocení mé práce.
The diploma thesis briefly drala with the problem of memory functions of children with specific language disorder -developmental sérech impediment. The theoretical devotes to the explanation of basic terms - memory, memory in relation to speech, memory of yong learners, and memory in relation to the developmental speech impediment. The practical part offers the comparison of two groups based on a memory test. First I teste children from regular elementary schools and tried to find out thein memory kapacity. The other group was formel by children with speech impediment. I tried to compare and evaluate the experiment.