dc.contributor.advisor | Housarová, Blanka | |
dc.creator | Plívová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T10:22:29Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T10:22:29Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8337 | |
dc.description.abstract | The diploma thesis briefly drala with the problem of memory functions of children with specific language disorder -developmental sérech impediment. The theoretical devotes to the explanation of basic terms - memory, memory in relation to speech, memory of yong learners, and memory in relation to the developmental speech impediment. The practical part offers the comparison of two groups based on a memory test. First I teste children from regular elementary schools and tried to find out thein memory kapacity. The other group was formel by children with speech impediment. I tried to compare and evaluate the experiment. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce pojednává o problematice paměťových funkcí u dětí se specifickou jazykovou poruchou - vývojovou dysfázií. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů - paměť, paměť ve vztahu k řeči, paměť u dětí mladšího školního věku, paměť u vývojové dysfázie. Praktická část nabízí srovnání dvou skupin pomocí diagnostického materiálu pro hodnocení verbální funkční paměti. Nejprve jsem testovala děti z běžných základních škol, zjišťovala jejich výkonnost paměti. Druhou skupinu tvořily děti s vývojovou dysfázií. Provedla jsem analýzu, srovnání výkonu dvou skupin a určité vyhodnocení mé práce. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Paměťové funkce u dětí s vývojovou vadou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-22 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21723 | |
dc.title.translated | The Memory Function in Children with Developmental Problems | en_US |
dc.contributor.referee | Michalová, Zdena | |
dc.identifier.aleph | 000823921 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce pojednává o problematice paměťových funkcí u dětí se specifickou jazykovou poruchou - vývojovou dysfázií. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů - paměť, paměť ve vztahu k řeči, paměť u dětí mladšího školního věku, paměť u vývojové dysfázie. Praktická část nabízí srovnání dvou skupin pomocí diagnostického materiálu pro hodnocení verbální funkční paměti. Nejprve jsem testovala děti z běžných základních škol, zjišťovala jejich výkonnost paměti. Druhou skupinu tvořily děti s vývojovou dysfázií. Provedla jsem analýzu, srovnání výkonu dvou skupin a určité vyhodnocení mé práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis briefly drala with the problem of memory functions of children with specific language disorder -developmental sérech impediment. The theoretical devotes to the explanation of basic terms - memory, memory in relation to speech, memory of yong learners, and memory in relation to the developmental speech impediment. The practical part offers the comparison of two groups based on a memory test. First I teste children from regular elementary schools and tried to find out thein memory kapacity. The other group was formel by children with speech impediment. I tried to compare and evaluate the experiment. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008239210106986 | |