Garden in Children's Literature - its presentation, role and symbolism in The Secret Garden and Tom's Midnight Garden
Zahrada v dětské literatuře - její prezentace, role a symbolismus v Tajemné zahradě a Tomově půlnoční zahradě
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/8595Identifikátory
SIS: 21655
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Farrell, Mark Robert
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
25. 1. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci se zabývám tématem zahrady v knihách The Secret Garden autorky Frances Hodgson Burnett a Tom's Midnight Garden Ann Philippy Pearce. Na začátku si kladu otázku, proč právě toto téma přitahuje autory dětských knih a představuji obě autorky. Následující kapitoly jsou zaměřeny na roli zahrady v životě hlavních postav a na její schopnost pozitivně na ně působit a přispět k jejich postupné přeměně k lepšímu. Věnuji se několika tématům, například způsobu a okolnostem, za kterých jsou zahrady objeveny, prostředí, kde se příběhy odehrávají, a také magickým stránkám obou zahrad. Zabývám se též rozdílným vnímáním času a propojeností časových rovin příběhů. Na konec této práce jsem zařadila kapitolu, v níž porovnávám způsob, jakým obě autorky prezentují zahrady ve svých knihách a prostředky, které používají při jejich popisu.
In my diploma thesis, I deal with the topic of the garden as it is presented in Frances Hodgson Burnett's The Secret Garden and Ann Philippa Pearce's Tom's Midnight Garden. In the beginning, I discuss the reasons for the attractivity of this topic among children's authors in general, and introduce Burnett and Pearce. In the following chapters I focus mainly on the role of the gardens in the characters' lives, showing the positive effect they have on the characters, helping them to gradually change for the better. I concern myself with several themes, including the way and the circumstances in which the two gardens are discovered, the setting of the stories, and the magical aspects of both gardens. I also deal with the differences in the perception of time and with the interconnectivity of time levels in the stories. At the end of this thesis there is a chapter devoted to the way both authors present their gardens and on the means they use for their descriptions.