dc.contributor.advisor | Chalupský, Petr | |
dc.creator | Jílková, Klára | |
dc.date.accessioned | 2017-03-31T11:17:12Z | |
dc.date.available | 2017-03-31T11:17:12Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/8595 | |
dc.description.abstract | In my diploma thesis, I deal with the topic of the garden as it is presented in Frances Hodgson Burnett's The Secret Garden and Ann Philippa Pearce's Tom's Midnight Garden. In the beginning, I discuss the reasons for the attractivity of this topic among children's authors in general, and introduce Burnett and Pearce. In the following chapters I focus mainly on the role of the gardens in the characters' lives, showing the positive effect they have on the characters, helping them to gradually change for the better. I concern myself with several themes, including the way and the circumstances in which the two gardens are discovered, the setting of the stories, and the magical aspects of both gardens. I also deal with the differences in the perception of time and with the interconnectivity of time levels in the stories. At the end of this thesis there is a chapter devoted to the way both authors present their gardens and on the means they use for their descriptions. | en_US |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci se zabývám tématem zahrady v knihách The Secret Garden autorky Frances Hodgson Burnett a Tom's Midnight Garden Ann Philippy Pearce. Na začátku si kladu otázku, proč právě toto téma přitahuje autory dětských knih a představuji obě autorky. Následující kapitoly jsou zaměřeny na roli zahrady v životě hlavních postav a na její schopnost pozitivně na ně působit a přispět k jejich postupné přeměně k lepšímu. Věnuji se několika tématům, například způsobu a okolnostem, za kterých jsou zahrady objeveny, prostředí, kde se příběhy odehrávají, a také magickým stránkám obou zahrad. Zabývám se též rozdílným vnímáním času a propojeností časových rovin příběhů. Na konec této práce jsem zařadila kapitolu, v níž porovnávám způsob, jakým obě autorky prezentují zahrady ve svých knihách a prostředky, které používají při jejich popisu. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Garden in Children's Literature - its presentation, role and symbolism in The Secret Garden and Tom's Midnight Garden | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-01-25 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 21655 | |
dc.title.translated | Zahrada v dětské literatuře - její prezentace, role a symbolismus v Tajemné zahradě a Tomově půlnoční zahradě | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Farrell, Mark Robert | |
dc.identifier.aleph | 000799804 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - German | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci se zabývám tématem zahrady v knihách The Secret Garden autorky Frances Hodgson Burnett a Tom's Midnight Garden Ann Philippy Pearce. Na začátku si kladu otázku, proč právě toto téma přitahuje autory dětských knih a představuji obě autorky. Následující kapitoly jsou zaměřeny na roli zahrady v životě hlavních postav a na její schopnost pozitivně na ně působit a přispět k jejich postupné přeměně k lepšímu. Věnuji se několika tématům, například způsobu a okolnostem, za kterých jsou zahrady objeveny, prostředí, kde se příběhy odehrávají, a také magickým stránkám obou zahrad. Zabývám se též rozdílným vnímáním času a propojeností časových rovin příběhů. Na konec této práce jsem zařadila kapitolu, v níž porovnávám způsob, jakým obě autorky prezentují zahrady ve svých knihách a prostředky, které používají při jejich popisu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my diploma thesis, I deal with the topic of the garden as it is presented in Frances Hodgson Burnett's The Secret Garden and Ann Philippa Pearce's Tom's Midnight Garden. In the beginning, I discuss the reasons for the attractivity of this topic among children's authors in general, and introduce Burnett and Pearce. In the following chapters I focus mainly on the role of the gardens in the characters' lives, showing the positive effect they have on the characters, helping them to gradually change for the better. I concern myself with several themes, including the way and the circumstances in which the two gardens are discovered, the setting of the stories, and the magical aspects of both gardens. I also deal with the differences in the perception of time and with the interconnectivity of time levels in the stories. At the end of this thesis there is a chapter devoted to the way both authors present their gardens and on the means they use for their descriptions. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990007998040106986 | |