Zobrazit minimální záznam

Zahrada v dětské literatuře - její prezentace, role a symbolismus v Tajemné zahradě a Tomově půlnoční zahradě
dc.contributor.advisorChalupský, Petr
dc.creatorJílková, Klára
dc.date.accessioned2017-03-31T11:17:12Z
dc.date.available2017-03-31T11:17:12Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/8595
dc.description.abstractIn my diploma thesis, I deal with the topic of the garden as it is presented in Frances Hodgson Burnett's The Secret Garden and Ann Philippa Pearce's Tom's Midnight Garden. In the beginning, I discuss the reasons for the attractivity of this topic among children's authors in general, and introduce Burnett and Pearce. In the following chapters I focus mainly on the role of the gardens in the characters' lives, showing the positive effect they have on the characters, helping them to gradually change for the better. I concern myself with several themes, including the way and the circumstances in which the two gardens are discovered, the setting of the stories, and the magical aspects of both gardens. I also deal with the differences in the perception of time and with the interconnectivity of time levels in the stories. At the end of this thesis there is a chapter devoted to the way both authors present their gardens and on the means they use for their descriptions.en_US
dc.description.abstractVe své diplomové práci se zabývám tématem zahrady v knihách The Secret Garden autorky Frances Hodgson Burnett a Tom's Midnight Garden Ann Philippy Pearce. Na začátku si kladu otázku, proč právě toto téma přitahuje autory dětských knih a představuji obě autorky. Následující kapitoly jsou zaměřeny na roli zahrady v životě hlavních postav a na její schopnost pozitivně na ně působit a přispět k jejich postupné přeměně k lepšímu. Věnuji se několika tématům, například způsobu a okolnostem, za kterých jsou zahrady objeveny, prostředí, kde se příběhy odehrávají, a také magickým stránkám obou zahrad. Zabývám se též rozdílným vnímáním času a propojeností časových rovin příběhů. Na konec této práce jsem zařadila kapitolu, v níž porovnávám způsob, jakým obě autorky prezentují zahrady ve svých knihách a prostředky, které používají při jejich popisu.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleGarden in Children's Literature - its presentation, role and symbolism in The Secret Garden and Tom's Midnight Gardenen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-01-25
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21655
dc.title.translatedZahrada v dětské literatuře - její prezentace, role a symbolismus v Tajemné zahradě a Tomově půlnoční zahraděcs_CZ
dc.contributor.refereeFarrell, Mark Robert
dc.identifier.aleph000799804
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci se zabývám tématem zahrady v knihách The Secret Garden autorky Frances Hodgson Burnett a Tom's Midnight Garden Ann Philippy Pearce. Na začátku si kladu otázku, proč právě toto téma přitahuje autory dětských knih a představuji obě autorky. Následující kapitoly jsou zaměřeny na roli zahrady v životě hlavních postav a na její schopnost pozitivně na ně působit a přispět k jejich postupné přeměně k lepšímu. Věnuji se několika tématům, například způsobu a okolnostem, za kterých jsou zahrady objeveny, prostředí, kde se příběhy odehrávají, a také magickým stránkám obou zahrad. Zabývám se též rozdílným vnímáním času a propojeností časových rovin příběhů. Na konec této práce jsem zařadila kapitolu, v níž porovnávám způsob, jakým obě autorky prezentují zahrady ve svých knihách a prostředky, které používají při jejich popisu.cs_CZ
uk.abstract.enIn my diploma thesis, I deal with the topic of the garden as it is presented in Frances Hodgson Burnett's The Secret Garden and Ann Philippa Pearce's Tom's Midnight Garden. In the beginning, I discuss the reasons for the attractivity of this topic among children's authors in general, and introduce Burnett and Pearce. In the following chapters I focus mainly on the role of the gardens in the characters' lives, showing the positive effect they have on the characters, helping them to gradually change for the better. I concern myself with several themes, including the way and the circumstances in which the two gardens are discovered, the setting of the stories, and the magical aspects of both gardens. I also deal with the differences in the perception of time and with the interconnectivity of time levels in the stories. At the end of this thesis there is a chapter devoted to the way both authors present their gardens and on the means they use for their descriptions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990007998040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV