Aspekty studia osob s těžkým tělesným postižením na vysokých školách v České republice
Aspects of the Study of People with Serious Physical Disabilities at Universities in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9096Identifikátory
SIS: 22515
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Vanda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Ve své diplomové práci nazvané Aspekty studia osob s těžkým tělesným postižením na vysokých školách v České republice se zabývám faktory, které ovlivňují vysokoškolské studium osob s těžkým fyzickým postižením v České republice. Moje práce má v podstatě pět cílů: 1. podat přehled o faktorech, které zasahují nejen do studia sledované kategorie osob, ale i do fáze jejich rozhodování o případném studiu; 2. začlenit tato data do kontextu současných technických a finančních možností společnosti; 3. zjistit reálný výskyt popisovaných faktorů ve vybrané skupině studentů s těžkým tělesným postižením; 4. nastínit možnosti změn směřujících ke zlepšení stávající situace; 5. orientačně popsat sledovanou problematiku ve Slovenské republice. Teoretická část obsahuje: obecné uvedení do problematiky; definici sledované kategorie osob; stručný výčet nejčastějších příčin těžkých tělesných postižení; popis faktorů ovlivňujících studium; naznačení cest ke zlepšení situace; deskripci situace v zahraničí. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum zájmu tělesně postižených studentů SŠ o studium na VŠ a zmapování jejich specifických potřeb v souvislosti s případným vysokoškolským studiem.
In my dissertation called The aspects of study of persons with serious somal disability, I explore factors that affect studying at universities in the Czech republic. I have five main aims in my work: 1. to summarize all possible aspects that impact both studying of the watched group and making decision about their possible studies; 2. to integrate this data into context of current technical a financial possibilities of society; 3. to find out the real occurence of described aspects in the chosen group of students with serious somal disability; 4. to outline possible changes that would improve current situation 5. to describe this issue in the Slovak republic. The theoretical part consists of: Introduction into the problem; definition of target group of my degree work; a short list of the most frequent causes of serious physical disabilities; description of difficulties affecting study; indication of the ways to improve the situation; description the situation in foreign countries. In the practical part I focused on research of interest of handicapped students in studying at universities and I mapped out their specific needs related to their possible university studies.