dc.contributor.advisor | Titzl, Boris | |
dc.creator | Kalivodová, Pavlína | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T09:05:10Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T09:05:10Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9096 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci nazvané Aspekty studia osob s těžkým tělesným postižením na vysokých školách v České republice se zabývám faktory, které ovlivňují vysokoškolské studium osob s těžkým fyzickým postižením v České republice. Moje práce má v podstatě pět cílů: 1. podat přehled o faktorech, které zasahují nejen do studia sledované kategorie osob, ale i do fáze jejich rozhodování o případném studiu; 2. začlenit tato data do kontextu současných technických a finančních možností společnosti; 3. zjistit reálný výskyt popisovaných faktorů ve vybrané skupině studentů s těžkým tělesným postižením; 4. nastínit možnosti změn směřujících ke zlepšení stávající situace; 5. orientačně popsat sledovanou problematiku ve Slovenské republice. Teoretická část obsahuje: obecné uvedení do problematiky; definici sledované kategorie osob; stručný výčet nejčastějších příčin těžkých tělesných postižení; popis faktorů ovlivňujících studium; naznačení cest ke zlepšení situace; deskripci situace v zahraničí. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum zájmu tělesně postižených studentů SŠ o studium na VŠ a zmapování jejich specifických potřeb v souvislosti s případným vysokoškolským studiem. | cs_CZ |
dc.description.abstract | In my dissertation called The aspects of study of persons with serious somal disability, I explore factors that affect studying at universities in the Czech republic. I have five main aims in my work: 1. to summarize all possible aspects that impact both studying of the watched group and making decision about their possible studies; 2. to integrate this data into context of current technical a financial possibilities of society; 3. to find out the real occurence of described aspects in the chosen group of students with serious somal disability; 4. to outline possible changes that would improve current situation 5. to describe this issue in the Slovak republic. The theoretical part consists of: Introduction into the problem; definition of target group of my degree work; a short list of the most frequent causes of serious physical disabilities; description of difficulties affecting study; indication of the ways to improve the situation; description the situation in foreign countries. In the practical part I focused on research of interest of handicapped students in studying at universities and I mapped out their specific needs related to their possible university studies. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Aspekty studia osob s těžkým tělesným postižením na vysokých školách v České republice | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-24 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 22515 | |
dc.title.translated | Aspects of the Study of People with Serious Physical Disabilities at Universities in the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Hájková, Vanda | |
dc.identifier.aleph | 001096171 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci nazvané Aspekty studia osob s těžkým tělesným postižením na vysokých školách v České republice se zabývám faktory, které ovlivňují vysokoškolské studium osob s těžkým fyzickým postižením v České republice. Moje práce má v podstatě pět cílů: 1. podat přehled o faktorech, které zasahují nejen do studia sledované kategorie osob, ale i do fáze jejich rozhodování o případném studiu; 2. začlenit tato data do kontextu současných technických a finančních možností společnosti; 3. zjistit reálný výskyt popisovaných faktorů ve vybrané skupině studentů s těžkým tělesným postižením; 4. nastínit možnosti změn směřujících ke zlepšení stávající situace; 5. orientačně popsat sledovanou problematiku ve Slovenské republice. Teoretická část obsahuje: obecné uvedení do problematiky; definici sledované kategorie osob; stručný výčet nejčastějších příčin těžkých tělesných postižení; popis faktorů ovlivňujících studium; naznačení cest ke zlepšení situace; deskripci situace v zahraničí. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum zájmu tělesně postižených studentů SŠ o studium na VŠ a zmapování jejich specifických potřeb v souvislosti s případným vysokoškolským studiem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In my dissertation called The aspects of study of persons with serious somal disability, I explore factors that affect studying at universities in the Czech republic. I have five main aims in my work: 1. to summarize all possible aspects that impact both studying of the watched group and making decision about their possible studies; 2. to integrate this data into context of current technical a financial possibilities of society; 3. to find out the real occurence of described aspects in the chosen group of students with serious somal disability; 4. to outline possible changes that would improve current situation 5. to describe this issue in the Slovak republic. The theoretical part consists of: Introduction into the problem; definition of target group of my degree work; a short list of the most frequent causes of serious physical disabilities; description of difficulties affecting study; indication of the ways to improve the situation; description the situation in foreign countries. In the practical part I focused on research of interest of handicapped students in studying at universities and I mapped out their specific needs related to their possible university studies. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010961710106986 | |