Role rodiny a školy v prevenci kyberšikany
The role of familiy and school in cyberbullying preventing
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92089Identifikátory
SIS: 175879
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čedík, Miloslav
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální a charitativní práce
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
25. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
informační a komunikační technologie, elektronická šikana, kyberšikana, kybernetický prostor, prevence, preventivní program, dotazníkové šetřeníKlíčová slova (anglicky)
information and communication technology, electronic bullying, cyberbullying, cyberspace, prevention, preventive programe, questionnaire surveyV diplomové práci představuji prostředky informačních a komunikačních technologií, které mohou být zneužity k šíření elektronické šikany - kyberšikany. Vysvětluji základní pojmy z oblasti kyberšikany a uvádím projevy, šíření, problémy a dopady kyberšikany na jednotlivé aktéry. Informuji o možnostech primární prevence proti kyberšikaně. Primární prevencí, kterou je možné předcházet kyberšikaně, je edukace dětí a dospívajících, ale také jejich rodičů, především realizací preventivních programů ve školách, na sociálních sítích a prostřednictvím sociálního poradenství. V empirické části dotazníkovým šetřením zjišťuji u dětí základní školy devítiletých až patnáctiletých, jaké je využití informačních a komunikačních technologií. Zda se setkaly s kyberšikanou, a jak a kým byly o kyberšikaně a její prevenci poučeny. Výsledky dotazníkového šetření budou použity ke zlepšení prevence proti kyberšikaně na školách, kde bylo realizováno dotazníkové šetření.
This thesis deals with the issue of cyberbullying. It describes technical and technological means by which cyberbullying can be generated and distributed. Part of the work is devoted to creation, forms, manifestations, consequences and effects of cyberbullying on the involved. It warns of the dangers which threaten children on the Internet. Moreover, it also discusses the possibilities, resources and recommendations for prevention and preventive programmes against cyberbullying. The empirical part is devoted to research and its analysis, a description of the findings and assessment of research.