dc.contributor.advisor | Žáčková, Hana | |
dc.creator | Chmelařová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-10-16T08:45:28Z | |
dc.date.available | 2017-10-16T08:45:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/92089 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with the issue of cyberbullying. It describes technical and technological means by which cyberbullying can be generated and distributed. Part of the work is devoted to creation, forms, manifestations, consequences and effects of cyberbullying on the involved. It warns of the dangers which threaten children on the Internet. Moreover, it also discusses the possibilities, resources and recommendations for prevention and preventive programmes against cyberbullying. The empirical part is devoted to research and its analysis, a description of the findings and assessment of research. | en_US |
dc.description.abstract | V diplomové práci představuji prostředky informačních a komunikačních technologií, které mohou být zneužity k šíření elektronické šikany - kyberšikany. Vysvětluji základní pojmy z oblasti kyberšikany a uvádím projevy, šíření, problémy a dopady kyberšikany na jednotlivé aktéry. Informuji o možnostech primární prevence proti kyberšikaně. Primární prevencí, kterou je možné předcházet kyberšikaně, je edukace dětí a dospívajících, ale také jejich rodičů, především realizací preventivních programů ve školách, na sociálních sítích a prostřednictvím sociálního poradenství. V empirické části dotazníkovým šetřením zjišťuji u dětí základní školy devítiletých až patnáctiletých, jaké je využití informačních a komunikačních technologií. Zda se setkaly s kyberšikanou, a jak a kým byly o kyberšikaně a její prevenci poučeny. Výsledky dotazníkového šetření budou použity ke zlepšení prevence proti kyberšikaně na školách, kde bylo realizováno dotazníkové šetření. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | information and communication technology | en_US |
dc.subject | electronic bullying | en_US |
dc.subject | cyberbullying | en_US |
dc.subject | cyberspace | en_US |
dc.subject | prevention | en_US |
dc.subject | preventive programe | en_US |
dc.subject | questionnaire survey | en_US |
dc.subject | informační a komunikační technologie | cs_CZ |
dc.subject | elektronická šikana | cs_CZ |
dc.subject | kyberšikana | cs_CZ |
dc.subject | kybernetický prostor | cs_CZ |
dc.subject | prevence | cs_CZ |
dc.subject | preventivní program | cs_CZ |
dc.subject | dotazníkové šetření | cs_CZ |
dc.title | Role rodiny a školy v prevenci kyberšikany | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-09-25 | |
dc.description.department | HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 175879 | |
dc.title.translated | The role of familiy and school in cyberbullying preventing | en_US |
dc.contributor.referee | Čedík, Miloslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social and Charity Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Work | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social and Charity Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Work | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V diplomové práci představuji prostředky informačních a komunikačních technologií, které mohou být zneužity k šíření elektronické šikany - kyberšikany. Vysvětluji základní pojmy z oblasti kyberšikany a uvádím projevy, šíření, problémy a dopady kyberšikany na jednotlivé aktéry. Informuji o možnostech primární prevence proti kyberšikaně. Primární prevencí, kterou je možné předcházet kyberšikaně, je edukace dětí a dospívajících, ale také jejich rodičů, především realizací preventivních programů ve školách, na sociálních sítích a prostřednictvím sociálního poradenství. V empirické části dotazníkovým šetřením zjišťuji u dětí základní školy devítiletých až patnáctiletých, jaké je využití informačních a komunikačních technologií. Zda se setkaly s kyberšikanou, a jak a kým byly o kyberšikaně a její prevenci poučeny. Výsledky dotazníkového šetření budou použity ke zlepšení prevence proti kyberšikaně na školách, kde bylo realizováno dotazníkové šetření. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the issue of cyberbullying. It describes technical and technological means by which cyberbullying can be generated and distributed. Part of the work is devoted to creation, forms, manifestations, consequences and effects of cyberbullying on the involved. It warns of the dangers which threaten children on the Internet. Moreover, it also discusses the possibilities, resources and recommendations for prevention and preventive programmes against cyberbullying. The empirical part is devoted to research and its analysis, a description of the findings and assessment of research. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |