Zobrazit minimální záznam

The role of familiy and school in cyberbullying preventing
dc.contributor.advisorŽáčková, Hana
dc.creatorChmelařová, Jana
dc.date.accessioned2017-10-16T08:45:28Z
dc.date.available2017-10-16T08:45:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/92089
dc.description.abstractThis thesis deals with the issue of cyberbullying. It describes technical and technological means by which cyberbullying can be generated and distributed. Part of the work is devoted to creation, forms, manifestations, consequences and effects of cyberbullying on the involved. It warns of the dangers which threaten children on the Internet. Moreover, it also discusses the possibilities, resources and recommendations for prevention and preventive programmes against cyberbullying. The empirical part is devoted to research and its analysis, a description of the findings and assessment of research.en_US
dc.description.abstractV diplomové práci představuji prostředky informačních a komunikačních technologií, které mohou být zneužity k šíření elektronické šikany - kyberšikany. Vysvětluji základní pojmy z oblasti kyberšikany a uvádím projevy, šíření, problémy a dopady kyberšikany na jednotlivé aktéry. Informuji o možnostech primární prevence proti kyberšikaně. Primární prevencí, kterou je možné předcházet kyberšikaně, je edukace dětí a dospívajících, ale také jejich rodičů, především realizací preventivních programů ve školách, na sociálních sítích a prostřednictvím sociálního poradenství. V empirické části dotazníkovým šetřením zjišťuji u dětí základní školy devítiletých až patnáctiletých, jaké je využití informačních a komunikačních technologií. Zda se setkaly s kyberšikanou, a jak a kým byly o kyberšikaně a její prevenci poučeny. Výsledky dotazníkového šetření budou použity ke zlepšení prevence proti kyberšikaně na školách, kde bylo realizováno dotazníkové šetření.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectinformation and communication technologyen_US
dc.subjectelectronic bullyingen_US
dc.subjectcyberbullyingen_US
dc.subjectcyberspaceen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectpreventive programeen_US
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.subjectinformační a komunikační technologiecs_CZ
dc.subjectelektronická šikanacs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectkybernetický prostorcs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectpreventivní programcs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.titleRole rodiny a školy v prevenci kyberšikanycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-25
dc.description.departmentHTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId175879
dc.title.translatedThe role of familiy and school in cyberbullying preventingen_US
dc.contributor.refereeČedík, Miloslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a charitativní prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Charity Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a charitativní prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Charity Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci představuji prostředky informačních a komunikačních technologií, které mohou být zneužity k šíření elektronické šikany - kyberšikany. Vysvětluji základní pojmy z oblasti kyberšikany a uvádím projevy, šíření, problémy a dopady kyberšikany na jednotlivé aktéry. Informuji o možnostech primární prevence proti kyberšikaně. Primární prevencí, kterou je možné předcházet kyberšikaně, je edukace dětí a dospívajících, ale také jejich rodičů, především realizací preventivních programů ve školách, na sociálních sítích a prostřednictvím sociálního poradenství. V empirické části dotazníkovým šetřením zjišťuji u dětí základní školy devítiletých až patnáctiletých, jaké je využití informačních a komunikačních technologií. Zda se setkaly s kyberšikanou, a jak a kým byly o kyberšikaně a její prevenci poučeny. Výsledky dotazníkového šetření budou použity ke zlepšení prevence proti kyberšikaně na školách, kde bylo realizováno dotazníkové šetření.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the issue of cyberbullying. It describes technical and technological means by which cyberbullying can be generated and distributed. Part of the work is devoted to creation, forms, manifestations, consequences and effects of cyberbullying on the involved. It warns of the dangers which threaten children on the Internet. Moreover, it also discusses the possibilities, resources and recommendations for prevention and preventive programmes against cyberbullying. The empirical part is devoted to research and its analysis, a description of the findings and assessment of research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV