Filozofie výchovy, teorie a skutečnost
Philosophy of educational, theory and reality
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/92244/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/92244Identifikátory
SIS: 175296
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Blažková, Miloslava
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Učitelství náboženství, etiky a filozofie
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra filozofie
Datum obhajoby
26. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Výchova, Platón, Aristoteles, sv. Augustýn, Tomáš Akvinský, Komenský, Jean Jacques Rousseau, Patočka, Palouš, vzdělávací politika ČRKlíčová slova (anglicky)
Upbringing, Platon, Aristoteles, st. Augustine, Thomas Aquinas, Komensky, Patočka, Palouš, educational Policy of the Czech RepublicDiplomová práce Filozofie výchovy, teorie a skutečnost je zaměřena na krátký historický vývoj výchovných ideálů, stanovení potřebných ctností vychovaného člověka, a následné porovnání zjištěných ctností s aktuální vzdělávací politikou ČR. Po provedení srovnání se vzdělávacími dokumenty na národní úrovni bylo zjištěno, že některé potřebné ctnosti v těchto dokumentech obsaženy nejsou.
Thesis The Philosophy of Education, Theory and Reality focuses on the brief historical development of educational ideals, the determination of the necessary virtues of the raised man, and the subsequent comparison of the established virtues with the current educational policy of the Czech Republic. After comparing with educational documents at national level, it has been found that some of the necessary virtues in these documents are not included.