Možnost spolupráce mezi školou a rodinou v práci s literárním textem na 1. stupni ZŠ
Possibility of cooperation between the school and the family in worning with the literary text at the 1st grade of primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9696Identifikátory
SIS: 51831
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klumparová, Štěpánka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
17. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá problematikou dětského čtenářství. Uvádí, že kjeho rozvoji je potřeba spolupráce rodiny a školy. Zkoumá, jak by tyto dvě instituce mohly spolupracovat, a porovnává, jak spolupracují u nás a v Německu. Vychází především z dostupných českých a německých pramenů a literatury, ale také z odpovědí dvou desítek učitelů 1. stupně ZŠ, kteří ve vytvořeném dotazníku vyjádřili svůj postoj ke čtenářství svých žáků i ke spolupráci s rodinou. Práce je doložena řadou příkladů z Německa, ale i z českých škol. Autorka v závěru práce přináší i některé "vlastní čtenářské aktivity" vhodné pro spolupráci školy a rodiny. Tato diplomová práce bude přínosem pro učitele 1. stupně ZŠ, kteří se chtějí přičinit o zlepšení čtenářství svých žáků. Nabízené možnosti spolupráce s rodinou jsou jedním možným řešením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětského čtenářství. Uvádí, že kjeho rozvoji je potřeba spolupráce rodiny a školy. Zkoumá, jak by tyto dvě instituce mohly spolupracovat, a porovnává, jak spolupracují u nás a v Německu. Vychází především z dostupných českých a německých pramenů a literatury, ale také z odpovědí dvou desítek učitelů 1. stupně ZŠ, kteří ve vytvořeném dotazníku vyjádřili svůj postoj ke čtenářství svých žáků i ke spolupráci s rodinou. Práce je doložena řadou příkladů z Německa, ale i z českých škol. Autorka v závěru práce přináší i některé "vlastní čtenářské aktivity" vhodné pro spolupráci školy a rodiny. Tato diplomová práce bude přínosem pro učitele 1. stupně ZŠ, kteří se chtějí přičinit o zlepšení čtenářství svých žáků. Nabízené možnosti spolupráce s rodinou jsou jedním možným řešením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)