Zavedení in-line bruslení do škol
The Introduction of In-line Skating to Schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9768Identifiers
Study Information System: 22125
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Přibyl, Ivan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Teoretická část diplomové práce je řešena na základě uplatnění hned několika metod. Jedná se především o metody vyhledávání a porovnávání údajů, které se týkají vývoje in-line bruslení, přehledu druhů in-line bruslí a nejvhodnějších doplňků a údajů o správném fyzickém vývoji dítěte. Materiál byl získáván převážně studiem odborné literatury a tištěných pramenů a internetových zdrojů. V teoretické části byly též užity metody analýzy, syntézy, srovnávání, zobecňování a konkretizace, indukce a dedukce.
In-line skating is a sport that doesn't strain the child's organism but on the contrary it improves its health condition. There is no compact handbook at the moment that would enable its teaching. This thesis entitled « The introduction of in-line skating to schools » focuses on drawing up the above mentioned handbook, deals with studying the literature that describes the history of in-line skating and also the literature on the physical evolution of a child. Finally this thesis tries to find out the chances of such a handbook to be used in real education on primary schools.