Proces globalizace a jeho dopad na vzdělávání
Globalization and its Impact on Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9779Identifikátory
SIS: 22291
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stracený, Josef
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
14. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Globalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT).
Globalizace patří k základním charakteristikám naší společnosti. Stala se předmětem řady odborných analýz, pronikla do životů nás všech, ale stále ji neumíme jednoznačně vymezit a popsat. Kolem procesu globalizace vyvstává mnoho nevyjasněných otázek, které dosud nejsou uspokojivě zodpovězeny. Způsobuje to především různorodost celé problematiky a její nekomplexní pojetí. Nevyřešeným problémem je určení historických východisek procesu globalizace. I když se na nich odborníci neshodnou, jisté je, že globalizační tendence se začaly naplno projevovat koncem 20. století, kdy také vznikaly první teorie a reflexe této propojenosti a závislosti. Druhým nezpochybnitelným faktem je, že globalizace byla nejdříve vnímána jako soubor ekonomických aktivit a začalo se o ní mluvit v souvislosti s intenzifikací a extenzifikací světového obchodu. K rozvoji globalizace napomohly také institucionální změny - bretton-woodské dohody a vznik Všeobecné dohody o clech a obchodu (GATT).