Vývoj fyziologické postury a pohybu v období předškolního věku - funkce ruky
Development of physiological posture and motion in a pre-school period - function of hand
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/9868Identifikátory
SIS: 28559
Kolekce
- Kvalifikační práce [1771]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jelínková, Barbora
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
28. 5. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
úchop, dovednosti ruky, speciální fyzioterapeutické koncepty a metodyKlíčová slova (anglicky)
grasp, hand skills, special physiotherapeutic concepts and methodsTato práce je zaměřena na problematiku vývoje dovedností ruky u dětí v předškolním věku. Jednotlivé dovednosti jako je natahování (reaching), volní úchop, přenos, úmyslné pouštění, vzájemné používání rukou a dovednost používat nástroje, jsou zde definovány a klasifikovány v závislosti na věku. Poukázáno je i na vzájemné souvislosti mezi dovednostmi a muskuloskeletárním, zrakovým, motorickým, somatosenzorickým, percepčním a kognitivním systémem. Okrajově je zmíněn způsob vyšetření úchopové funkce ruky a terapie pomocí speciálních fyzioterapeutických konceptů a metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This study is focused on problems of developing handskills of children at pre-school age. Reaching, voluntary grasp, carry, voluntary release, bilateral hand use and tool-skills are described here, according to their age clasification. I refer to interrelationships between handskills and musculosceletary, visual, motoric, somatosensoric, perceptional, and cognitive system. I also mention method of examination of grasp and its therapy via special physiotherapeutic concepts and methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)