dc.contributor.advisor | Zounková, Irena | |
dc.creator | Stachelová, Dagmar | |
dc.date.accessioned | 2017-04-03T11:49:11Z | |
dc.date.available | 2017-04-03T11:49:11Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/9868 | |
dc.description.abstract | Tato práce je zaměřena na problematiku vývoje dovedností ruky u dětí v předškolním věku. Jednotlivé dovednosti jako je natahování (reaching), volní úchop, přenos, úmyslné pouštění, vzájemné používání rukou a dovednost používat nástroje, jsou zde definovány a klasifikovány v závislosti na věku. Poukázáno je i na vzájemné souvislosti mezi dovednostmi a muskuloskeletárním, zrakovým, motorickým, somatosenzorickým, percepčním a kognitivním systémem. Okrajově je zmíněn způsob vyšetření úchopové funkce ruky a terapie pomocí speciálních fyzioterapeutických konceptů a metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | This study is focused on problems of developing handskills of children at pre-school age. Reaching, voluntary grasp, carry, voluntary release, bilateral hand use and tool-skills are described here, according to their age clasification. I refer to interrelationships between handskills and musculosceletary, visual, motoric, somatosensoric, perceptional, and cognitive system. I also mention method of examination of grasp and its therapy via special physiotherapeutic concepts and methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 2. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.subject | úchop | cs_CZ |
dc.subject | dovednosti ruky | cs_CZ |
dc.subject | speciální fyzioterapeutické koncepty a metody | cs_CZ |
dc.subject | grasp | en_US |
dc.subject | hand skills | en_US |
dc.subject | special physiotherapeutic concepts and methods | en_US |
dc.title | Vývoj fyziologické postury a pohybu v období předškolního věku - funkce ruky | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2007 | |
dcterms.dateAccepted | 2007-05-28 | |
dc.description.department | Department of Rehabilitation and Sports Medicine | en_US |
dc.description.department | Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | 2. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Second Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 28559 | |
dc.title.translated | Development of physiological posture and motion in a pre-school period - function of hand | en_US |
dc.contributor.referee | Jelínková, Barbora | |
dc.identifier.aleph | 000825150 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Fyzioterapie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physiotherapy | en_US |
thesis.degree.program | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.degree.program | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Second Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicine | en_US |
uk.faculty-name.cs | 2. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Second Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 2.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzioterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physiotherapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace ve zdravotnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Health Service | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je zaměřena na problematiku vývoje dovedností ruky u dětí v předškolním věku. Jednotlivé dovednosti jako je natahování (reaching), volní úchop, přenos, úmyslné pouštění, vzájemné používání rukou a dovednost používat nástroje, jsou zde definovány a klasifikovány v závislosti na věku. Poukázáno je i na vzájemné souvislosti mezi dovednostmi a muskuloskeletárním, zrakovým, motorickým, somatosenzorickým, percepčním a kognitivním systémem. Okrajově je zmíněn způsob vyšetření úchopové funkce ruky a terapie pomocí speciálních fyzioterapeutických konceptů a metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | This study is focused on problems of developing handskills of children at pre-school age. Reaching, voluntary grasp, carry, voluntary release, bilateral hand use and tool-skills are described here, according to their age clasification. I refer to interrelationships between handskills and musculosceletary, visual, motoric, somatosensoric, perceptional, and cognitive system. I also mention method of examination of grasp and its therapy via special physiotherapeutic concepts and methods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008251500106986 | |