Vliv videoherních avatarů na motivaci ke hře a následné nákupy v ní
The impact of video game avatars on the motivation to play and consequent purchases in it
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177402Identifikátory
SIS: 237932
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švelch, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Videohry, avatar, herní avatar, editace avatara, motivace ke hraní, loajalita ke hře, nákupy ve hře, mikrotransakceKlíčová slova (anglicky)
Videogames, avatar, game avatar, avatar editation, motivation to play, game loyalty, in-game purchases, microtransactionsTato práce se zabývá tématem herních avatarů a jejich vlivu na motivaci ke hře a následné nákupy v ní. Téma je nejdřív uchopeno teoreticky, přičemž jsou představeny a rozebrány studie a výzkumy předešlých autorů. Detailněji je přiblížena důležitost avatara ve videohrách a také proces jejich tvorby. Práce také rozebírá vztah mezi reálným a online "já" hráče a dotýká se tématu sociální identity. V oblasti motivace ke hraní práce rozebírá jednotlivé motivátory, které identifikovaly předešlé studie a následně se soustředí na dva důležité faktory spojené s avatarem, kterými jsou identifikace s avatarem a ponoření do hry. V části dedikované nákupům ve hře je ve zkratce vysvětlený systém mikrotransakcí a rozebrány důvody k nákupu ve hře. Praktická část navazuje na teoretickou a zasazuje téma do českého prostředí, přičemž zkoumá a popisuje způsob, jakým avataři, jejich design, funkce a zpracování, ovlivňují motivaci ke hře a následné nákupy v ní. Praktická část nejprve analyzuje chování hráčů při editaci avatarů a následně při nákupu virtuálních položek pro avatary. Získaná data nakonec potvrzují nebo zamítají hypotézy vycházející ze studií předešlých autorů.
This diploma thesis deals with the topic of game avatars and their influence on the motivation to play the game and subsequent purchases in it. The topic is first grasped theoretically, and the studies and research of previous authors are presented and analysed. The importance of avatars in video games, as well as the process of their creation, is explained in more detail. The work also discusses the relationship between the player's real and online self and tackles the topic of social identity. In the area of motivation to play, the paper analyses the individual motivators identified by previous studies and then focuses on two important factors associated with the avatar, which are identification with the avatar and immersion in the game. In the section dedicated to in-game purchases, the microtransaction system is explained and the reasons for in-game purchases are discussed. The practical part follows on the theoretical part and places the topic in the Czech environment, while examining and describing the way in which avatars, their design, functions and processing, influence the motivation to play the game and subsequent purchases in it. The practical part first analyses the behaviour of players when editing avatars and then when purchasing virtual items for them. The obtained data finally...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Virtuální smrt v počítačových hrách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠtěpánová, Petra (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2013)Datum obhajoby: 25. 6. 2013Tato diplomová práce se zabývá problematikou virtuální smrti v počítačových hrách. Práce se tedy v teoretické části nutně nejprve musí věnovat definici avataru (hráčova zastoupení v herním světě) a jaký vztah si k němu ... -
Role plaiyng v online počítačových hrách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMikoláš, Michal (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2012)Datum obhajoby: 18. 6. 2012Autor se v textu zabývá speciálním žánrem počítačových her, kterým jsou tzv. MMORPG hry, navržené pro simultánní hraní velkého počtu lidí. Zaměřuje se na role- playing, tedy činnost, ve které hráči přijímají smyšlenou roli ... -
Obraz hrdiny v počítačových hrách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSpišáková, Veronika (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 17. 9. 2014Diplomová práce se věnuje tématu hrdinů počítačových her. Cílem diplomové práce je analyzovat obraz hrdiny počítačových her a prvky z nichž se tento obraz skládá. Dalším záměrem práce je porovnat obrazy hrdinů v žánrech ...