Zobrazit minimální záznam

The impact of video game avatars on the motivation to play and consequent purchases in it
dc.contributor.advisorFousek Krobová, Tereza
dc.creatorRosová, Sylvie
dc.date.accessioned2022-10-17T11:02:37Z
dc.date.available2022-10-17T11:02:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177402
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the topic of game avatars and their influence on the motivation to play the game and subsequent purchases in it. The topic is first grasped theoretically, and the studies and research of previous authors are presented and analysed. The importance of avatars in video games, as well as the process of their creation, is explained in more detail. The work also discusses the relationship between the player's real and online self and tackles the topic of social identity. In the area of motivation to play, the paper analyses the individual motivators identified by previous studies and then focuses on two important factors associated with the avatar, which are identification with the avatar and immersion in the game. In the section dedicated to in-game purchases, the microtransaction system is explained and the reasons for in-game purchases are discussed. The practical part follows on the theoretical part and places the topic in the Czech environment, while examining and describing the way in which avatars, their design, functions and processing, influence the motivation to play the game and subsequent purchases in it. The practical part first analyses the behaviour of players when editing avatars and then when purchasing virtual items for them. The obtained data finally...en_US
dc.description.abstractTato práce se zabývá tématem herních avatarů a jejich vlivu na motivaci ke hře a následné nákupy v ní. Téma je nejdřív uchopeno teoreticky, přičemž jsou představeny a rozebrány studie a výzkumy předešlých autorů. Detailněji je přiblížena důležitost avatara ve videohrách a také proces jejich tvorby. Práce také rozebírá vztah mezi reálným a online "já" hráče a dotýká se tématu sociální identity. V oblasti motivace ke hraní práce rozebírá jednotlivé motivátory, které identifikovaly předešlé studie a následně se soustředí na dva důležité faktory spojené s avatarem, kterými jsou identifikace s avatarem a ponoření do hry. V části dedikované nákupům ve hře je ve zkratce vysvětlený systém mikrotransakcí a rozebrány důvody k nákupu ve hře. Praktická část navazuje na teoretickou a zasazuje téma do českého prostředí, přičemž zkoumá a popisuje způsob, jakým avataři, jejich design, funkce a zpracování, ovlivňují motivaci ke hře a následné nákupy v ní. Praktická část nejprve analyzuje chování hráčů při editaci avatarů a následně při nákupu virtuálních položek pro avatary. Získaná data nakonec potvrzují nebo zamítají hypotézy vycházející ze studií předešlých autorů.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVideogamesen_US
dc.subjectavataren_US
dc.subjectgame avataren_US
dc.subjectavatar editationen_US
dc.subjectmotivation to playen_US
dc.subjectgame loyaltyen_US
dc.subjectin-game purchasesen_US
dc.subjectmicrotransactionsen_US
dc.subjectVideohrycs_CZ
dc.subjectavatarcs_CZ
dc.subjectherní avatarcs_CZ
dc.subjecteditace avataracs_CZ
dc.subjectmotivace ke hranícs_CZ
dc.subjectloajalita ke hřecs_CZ
dc.subjectnákupy ve hřecs_CZ
dc.subjectmikrotransakcecs_CZ
dc.titleVliv videoherních avatarů na motivaci ke hře a následné nákupy v nícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId237932
dc.title.translatedThe impact of video game avatars on the motivation to play and consequent purchases in iten_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá tématem herních avatarů a jejich vlivu na motivaci ke hře a následné nákupy v ní. Téma je nejdřív uchopeno teoreticky, přičemž jsou představeny a rozebrány studie a výzkumy předešlých autorů. Detailněji je přiblížena důležitost avatara ve videohrách a také proces jejich tvorby. Práce také rozebírá vztah mezi reálným a online "já" hráče a dotýká se tématu sociální identity. V oblasti motivace ke hraní práce rozebírá jednotlivé motivátory, které identifikovaly předešlé studie a následně se soustředí na dva důležité faktory spojené s avatarem, kterými jsou identifikace s avatarem a ponoření do hry. V části dedikované nákupům ve hře je ve zkratce vysvětlený systém mikrotransakcí a rozebrány důvody k nákupu ve hře. Praktická část navazuje na teoretickou a zasazuje téma do českého prostředí, přičemž zkoumá a popisuje způsob, jakým avataři, jejich design, funkce a zpracování, ovlivňují motivaci ke hře a následné nákupy v ní. Praktická část nejprve analyzuje chování hráčů při editaci avatarů a následně při nákupu virtuálních položek pro avatary. Získaná data nakonec potvrzují nebo zamítají hypotézy vycházející ze studií předešlých autorů.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the topic of game avatars and their influence on the motivation to play the game and subsequent purchases in it. The topic is first grasped theoretically, and the studies and research of previous authors are presented and analysed. The importance of avatars in video games, as well as the process of their creation, is explained in more detail. The work also discusses the relationship between the player's real and online self and tackles the topic of social identity. In the area of motivation to play, the paper analyses the individual motivators identified by previous studies and then focuses on two important factors associated with the avatar, which are identification with the avatar and immersion in the game. In the section dedicated to in-game purchases, the microtransaction system is explained and the reasons for in-game purchases are discussed. The practical part follows on the theoretical part and places the topic in the Czech environment, while examining and describing the way in which avatars, their design, functions and processing, influence the motivation to play the game and subsequent purchases in it. The practical part first analyses the behaviour of players when editing avatars and then when purchasing virtual items for them. The obtained data finally...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV